Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Maxtor 750gb är nu bara 256gb

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-03-30 14:28

jag har precis köpt en ny disk på 750gb, Onetouch, nu har jag kört om formatet till Macos extended och vips har jag bara 256gb istället för 750... vad hände? När jag satt första gången in discen i NTFS såg jag att den var 750.. så??? Kan man formatera typ allt allt man gjort eller återställa den helt?

ehhh

G

• Medlem
  • International user
  • 2008-03-30 14:48

Är den en disk i lådan, eller är det två som sitter ihop med nån hittepå-RAID?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-30 15:42
Ursprungligen av Konrad:

Är den en disk i lådan, eller är det två som sitter ihop med nån hittepå-RAID?

Måste vara 1 då 375GB diskar inte finns och eftersom den är ny så har jag mycket svårt att tro att det är 3st 256 diskar i den.

Den är inte på något konstigt sätt partionerad? 256MB Mac OS X Extended och resten "Ledigt Utymme" eller liknande. Detta ser du i under fliken Partionera i programmet Skivverktyg som ligger i Program/Verktygsprogram.

• Medlem
  • 2008-03-30 19:51

Den är inte på något konstigt sätt partionerad? 256MB Mac OS X Extended och resten "Ledigt Utymme" eller liknande. Detta ser du i under fliken Partionera i programmet Skivverktyg som ligger i Program/Verktygsprogram.[/QUOTE]

Tack för snabba svaren...
Nej det finns bara en partition på 256gb, finns inget övrigt.

har testat formatera om och om igen utan resultat. Nu har jag skickat över disken till PCn och vips där finns 698gb. Very mysko. Självklart mountas inte disken i XP utan jag måste formatera om den till NTFS. Well well men då kanske jag får tillbaka några gigabite. Sen tillbaka en trappa ned och in med den i macen..och formatera igen tillbaka till os x extended (ska man ha jounalförd eller inte??) det är min plan i allafall

G

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-30 21:48

Så det är en intern hårddisk? Vad sitter den i för dator? Kan det vara en Firmware-fråga kanske.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-01 11:51

Hallå?

1
Bevaka tråden