Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Creative begick just självmord

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .

242 sidor i forumet på 3-4 dagar är inte illa... All reklam är bra reklam eller hur var det nu?

Jag som köpt på mig Emus ljudkort i tron att Creative skärpt sig efter sina stolpskott förut, men det här tar priset. Nu känns det olustigt att jag gynnat dem.

Fortfarande inte förlåtit Creative för att de aldrig sålde/tillät de tredjepartseffekter som AWE32-lådan lovade 1993. Eller omprogrammering av CSP:n som SB-16 utlovade. Eller deras lågpolynom-FM som lät skit.

Sniket skitföretag som alltid haft utsopiga drivisar, undanhållit information och försökt tjäna några futtiga extra småslantar genom att göra livet surt för kunder med äldre produkter.

Lär inte bli en Zen när jag köper mp3-spelare.

Om de nu faktiskt skulle inse sitt misstag, och ändra inställning, så måste jag säga att det vore ett tämligen viktigt exempel för andra att följa. Cred i så fall.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-04-02 11:21

en såpa .. har aldrig använt creatives grejer, pga amatörstämpeln, och lär inte göra det nu heller

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-04-16 15:00

Ögonbrynsresning minst sagt!

Att en VP i ett multi miljard dollars företag ens tänkte tanken att gå ut
publikt och besvära sig över en liten användare är enastående korkat!
Inte nog med det, användaren i fråga *råkar* skriva drivers som funkar.
Inte undra på att de känner sig hotade, typiskt korporativ bullying.

Förutom så verkar Creative ha finans problem och ganska stora sådana.
http://www.tradingmarkets.com/.site/news/Stock%20News/1235910/

Vilken såpa!:cool:

Senast redigerat 2008-04-16 15:13
  • Medlem
  • 2008-04-16 15:46

bäst av allt är google annonserna på toppen av sidan... ingen som är sugen på att handla lite?

Bevaka tråden