Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musikaffärer / shoppa sampler i London

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

God kväll, synt & sånt-vänner!

Ska till London en sväng torsdag-måndag (3-7 april). Kan någon rekommendera bra musikaffärer i London (helst relativt centralt)? Synthar, samplers och vintage är intressant.

Har någon handlat hem prylar ifrån London/England? Bra, dåligt eller totalt onödigt? Jag antar att strömpluggen är annorlunda, är det något annat man bör tänka på?

Är lite intresserad av en MPC500 och enligt turnkey.co.uk säljer de den för £325. Borde ju vara rätt smidigt att få hem. Eller kanske en MPC1000... hmmm...

/Anton

Jag köpte mina senaste två MPC-1000 i Tokyo. Det är ju väldigt vanliga strömkontakter till dem och det var inget problem att byta till svenska sladdar när jag kom hem.
Vet inte om det är samma till MPC-500. Köp en MPC-1000 tycker jag. Skönt med flera separata utgångar och större display. Dessutom verkar inte MPC-500 vara lika bra byggd som MPC-1000.

Jag har för mig att jag läste nånstans att de inte hade kompromissat så mkt med MPC-500n vad gäller byggkvaliteten!? Har inte känt själv på 500-modellen ännu, bara 1000n på den tiden den var blå..

Vilka affärer bör man besöka då? Google hjälper mig inte bra här, eller är utbudet av musikaffärer i London illa? Digital Village verkar okej, Turnkey verkar bara vara postorder...

MPC1000 med JJOS är på ett ungefär 45 ggr mer användbar än en MPC500. Byggkvaliteten i 500:an känns gedigen, men operativet känns inte gediget alls. Buggigt och inte alls lika snabbjobbat.

Har för mig att det ligger ett par hyffsade musikaffärer på Denmark St. Om dom pushar vintage är jag inte helt säker på dock, skulle tippa på att det mest är nya grejor. Köpte bla en Drumstation i England och ja, det var engelsk kontakt men det fixas lätt med en adapter.

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-04-02 10:28

Turnkey är inte bara postorder, de har butik på Charing Cross Rd...
Sedan finns ju musikaffären i källaren på Zavvi (f.d. Virgin Megastore) på Oxford St men jag vet inte hur det är med MPC:er där...

Ja som sagt Turnkey har butik centralt, dom har ett stort utbud....sist jag var där hade dom synthar på entre' våningen och sitt "sampler-rum" i källaren.....fynd vet jag inte om det blir, då pundet fortfarande är ganska starkt.

Strömsladden är annorlunda, men det är bara tt knipsa av eller om du har tur byta (om den inte sitter fast innen i "maskinen"

Ligger/låg 2 andra "vintage" affärer på Charring Cross Road innan, en innan man kommer till Denmark St. och en efter.

Digital Village är också bra, har ett ganska litet sortiment framme (i alla fall i butiken som dom kallar West London.

På Denmark street ligger det egg gäng gitarr affärer som ibland har lite andra vintagegrejor. (dom har vintage gitarrer också...) (Denmarkstreet korsar till Charing Cross Road).

Music Exchange i Notting Hill hade förr musikinstrument, vet inte hur det är idag.

Lycka till!

Mvh

Tack för infon, allihopa!

Pundet är ganska starkt, ja, jämfört med dollar. Men en MPC-500 för runt 3900 SEK (£325)är ändå en lusentapp mindre än om man handlar i Sverige.. vi får se om det blir något köp.

1
Bevaka tråden