Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Sim kort och SMB

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla jag är ny här.
Tyvärr så har jag ett problem

Igår när jag installera swephone och svenska nummer vart jag plötsligt tvungen att skriva in Sim korts koden varje gång jag startar min iphone. Hur ska jag göra för att slippa det?

Men dum som jag är så trodde jag bngt inte vet jag så jaguppgraderade min iphone som var 1.1.3 till 1.1.4 och då helt plötsligt började jag få problem först av allt kunde jag inte installera bsd subsystems fast jag hade Community sources och men det löste sig på ngt sätt.
Sen så kan jag inte avinstallera summerboard verkar som att många har det problemet hur ska man göra*?

Och vet inte om det gör ngn skillnad men efter uppdateringen till 1.1.4 så låste jag upp iphonen med Ziphone inte ''Do it all' knappen utan den under för det är väll den man ska ta efter uppdates?


Tack på förhand och måste säga grymt forum!

uppdaterade du genom itunes? alltså, klickade på uppdatera? isåfall är det det som är problemet, klicka på återställ och återställ till en ny fräsh 1.1.4 och jailbreaka den sen så ska det nog lösa sig

EDIT: sen rekomenderar jag att jailbreaka/unlocka/aktivera med programmet iLiberty+ då detta är den säkraste metoden på marknaden just nu

nu har jag återställt den och kört iliberty plus. Har två problem kvar nu.

det kommer fortfarande upp ''att simkortet är låst'' men när jag skriver in det varje gång så funkar det dock så kommer det upp varje gång jag startar om den så jag måste skriva in det hela tiden och då kan jag säkert inte se att jag blivit upp ringd då mobilen har varit av.

Vad kan jag göra för att bli av med detta problem?

Sen så summerbord problemet laddar ner teman och väljer dem fast inget händer även fast jag har smb theme fix och 1.1.3/4 nåting som ska fixa background. När jag väljer ett tema och sen klickar home button så laddar den så man får ''slida'' den men då händer inget och då när jag går in på Smbpref står den på default ??

som sagt har 1.1.4 förövrigt stödjer SMB alla versioner?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-03 09:50

Är ditt SIM kort skyddad med en pin kod? Det kan du stänga av om du vill genom att gå till Inställningar/Phone/SIM PIN.

Vad gäller summerboard så tror jag det låter som ett behörighet problem. Eller så använder du ett tema som är inte kompatibel med 1.1.4. Använda ett utav inbyggda summerboard teman som Panther för att testa.

Insallera bossprefs 1.61 och klicka på more knappen uppe till höger och sen kör Fix User Dir Permissions. Annars kan du prova den här fixen.

//Rob

tack Rob! nu slipper jag sim pin grejen men tyvärr så är SMB problemet kvar har provat bådde smb fix och 1.1.3/4 theme fix inget händer och SMB funkade innan jag uppdatera till 1.1.4 hade 1.1.3 då

Help?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-03 19:16
Ursprungligen av Mackans:

tack Rob! nu slipper jag sim pin grejen men tyvärr så är SMB problemet kvar har provat bådde smb fix och 1.1.3/4 theme fix inget händer och SMB funkade innan jag uppdatera till 1.1.4 hade 1.1.3 då

Help?

Gjorde du en Uppdatering eller Återställning i iTunes när du gick till 1.1.4?

första gången råka jag uppdatera sen återställde jag

Ursprungligen av Robo-X:

Är ditt SIM kort skyddad med en pin kod? Det kan du stänga av om du vill genom att gå till Inställningar/Phone/SIM PIN.

//Rob

Jag skulle också vilja slippa ange PIN koden varje gång jag sätter på telefonen.
Men då jag följer dina instruktioner Inställningar/telefon/SIM PIN och avbockar SIM PIN så ombeds jag att ange nåt lösenord. (Det står "Ange PIN för lås upp SIM. 3 försök återstår".)
Hur ska jag göra egentligen här i sista steget för att på sikt slippa ange PIN kod varje gång jag sätter på luren?

smb problem..

Jag har haft exakt det problemet som du har med smb. Surfade runt i flera dagar för att hitta lösningen. Hittade några lösningar på problemet men inget av dom fungerade för mig. jag uppdaterade min till 1.1.4 från 1.1.2.

Lösningen, för mig, var att när jag sedan anslöt telefonen till iTunes och la in säkerhetskopian som jag tog innan jag uppdaterade så fungerade smb igen. allt utom bytet av bakrunden. Men det kan man ju lösa på annat sätt.

Detta är ett jättekänt problem med 1.1.4 och smb. Kolla lite på youtube, finns en del som har lagt upp infovideos om hur dom har löst det.

/Danne

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-16 15:57
Ursprungligen av NickeNano:

Jag skulle också vilja slippa ange PIN koden varje gång jag sätter på telefonen.
Men då jag följer dina instruktioner Inställningar/telefon/SIM PIN och avbockar SIM PIN så ombeds jag att ange nåt lösenord. (Det står "Ange PIN för lås upp SIM. 3 försök återstår".)
Hur ska jag göra egentligen här i sista steget för att på sikt slippa ange PIN kod varje gång jag sätter på luren?

Du måste ange ditt sim pin igen när den frågar. När du har gjort det så frågar den inte efter sim pin igen.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Du måste ange ditt sim pin igen när den frågar. När du har gjort det så frågar den inte efter sim pin igen.

//Rob

Tack,
Funkar perfekt.

(Har sett att du alltid svarar hjälpsamt på folks frågor).

Problem med Summerbord

Har haft problem med mitt Summerbord.. Får inte fram några Teman alls... när jag går in i mappen teman så finns det inga där... har laddat ner en massa men hittar dom inte...
någon som har några tips?

/Cris

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-23 02:06
Ursprungligen av cristian malm:

Har haft problem med mitt Summerbord.. Får inte fram några Teman alls... när jag går in i mappen teman så finns det inga där... har laddat ner en massa men hittar dom inte...
någon som har några tips?

/Cris

Du kan prova att söka på forumet. Men det låter som behörighet problem. Prova med nya BossPrefs tool och reparera behörigheterna.

//Rob

Vill verkligen ha SMB så ska försöka beskriva problemet bättre.

Jag har förövrigt prova med Sv patch 1.1.3 smb themes fix och massvis med lokia grejer i installer men inget funkar.

när jag går in på summerboard och väljer themes tex leopard så klickar jag där. Sen home knappen men då kommer dem inte upp och som sgt har jag provat med massviss olika ''installer hjälpmedel''

När jag går in på Smb igen och ska välja themes har den inte ändrat sig utan är kvar på default ist för leopard

Finns det en lösning isf hur?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-05 10:02
Ursprungligen av Mackans:

Vill verkligen ha SMB så ska försöka beskriva problemet bättre.

Jag har förövrigt prova med Sv patch 1.1.3 smb themes fix och massvis med lokia grejer i installer men inget funkar.

när jag går in på summerboard och väljer themes tex leopard så klickar jag där. Sen home knappen men då kommer dem inte upp och som sgt har jag provat med massviss olika ''installer hjälpmedel''

När jag går in på Smb igen och ska välja themes har den inte ändrat sig utan är kvar på default ist för leopard

Finns det en lösning isf hur?

Låter som behörighetsfel....

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-05 17:27
Ursprungligen av Mackans:

Vill verkligen ha SMB så ska försöka beskriva problemet bättre.

Jag har förövrigt prova med Sv patch 1.1.3 smb themes fix och massvis med lokia grejer i installer men inget funkar.

när jag går in på summerboard och väljer themes tex leopard så klickar jag där. Sen home knappen men då kommer dem inte upp och som sgt har jag provat med massviss olika ''installer hjälpmedel''

När jag går in på Smb igen och ska välja themes har den inte ändrat sig utan är kvar på default ist för leopard

Finns det en lösning isf hur?

Varför inte uppgradera till 1.1.4?

jag har 1.1.4

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-05 21:46
Ursprungligen av Mackans:

jag har 1.1.4

OK, trodde du hade 1.1.3 eftersom du provade med SMBfixen....
Har du testat att Återställa igen? Jag har inget problem med Summerboard under 1.1.4 (breakade med iPlus).
Jag antar att du har provat med ett flertal Themes....

jupp, har testat flera olika themes

dum fråga- vad är ett berhörighetsfel
Ngt som bara drabbar mig?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-05 17:27
Ursprungligen av Mackans:

dum fråga- vad är ett berhörighetsfel
Ngt som bara drabbar mig?

Alla filer är kopplade till en viss behörighet, beroende på user och group (finns även everyone). Om din fil har "fel" behörighet nekas du access till den. Om det är felet bör du ändra behörigheten på filen (t ex med VisaInfo i Cyberduck om du kör Mac).

1
Bevaka tråden