Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ssh x11 och windows

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan man köra x-forward med windows program eller finns det något annat program som gör detta möjligt.
anledningen är att jag ska installera parralells på en intel mac men jag har 3 andra macar som är ppc men som också vill komma åt samma program.

Detta kanske är en heelt knäpp tanke men det är aldrig fel att fråga
tacksam för svar

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-03 12:20

Tyvärr är parallels inte ett x-fönster, så det går inte att använda med x-forward. Du skulle antingen kunna starta skrivbordsdelning på macen som kör parallels och fjärrstyra från någon av de andra macarna, eller installera tightvnc på den virtuella windowsmaskinen och fjärrstyra den direkt.

Mvh
/genell

Ursprungligen av genell:

Tyvärr är parallels inte ett x-fönster, så det går inte att använda med x-forward. Du skulle antingen kunna starta skrivbordsdelning på macen som kör parallels och fjärrstyra från någon av de andra macarna, eller installera tightvnc på den virtuella windowsmaskinen och fjärrstyra den direkt.

Mvh
/genell

ja jag tänkte på vnc, men efter som nivon på kompetens på dom maskinerna är ganska liten så behöver jag något som är ganska lätt. om man hade smällt in parallells workstation eller liknande på en ubuntu maskin gå det då inte att köra det som ett "nativeprogram"?

1
Bevaka tråden