jag har en hp 6280 och är mycket nöjd. inkopplad i min router (rj45) tillsammans med både macbook air och stationära PCs via såväl trådlöst som trådbundet, fungerar ypperligt på alla sätt och vis, enkelt att skanna dokument och skicka till specifik dator liksom att skriva ut, följer med drivare till pc såväl som mac på cd, vilket är ovanligt.
jag använder den främst till att scanna men även skriva ut dokument med lite färgade textavsnitt för att markera det viktigaste o så i exempelvis uppsatser o så. det fungerar den mycket bra till.. scannern kan även känna igen de vanligaste teckensnitten så att man kan redigera dem i ordbehandlingsprogrammet, dock inte 100% tillförlitligt då den ibland misstolkar kryssrutor o sånt.
somsagt, skrivar valet beror lite på ändamål och för mig är nätverksinkoppling (rj45/ethernet) det absolut viktigaste för att alla skall ha åtkomst till skrivaren närhelst de behöver den (står på dygnet runt). den inbyggda minneskortsläsaren har jag provat en gång men det va så trögt att hitta de bilderna man vill skriva ut så det gick fortare att starta upp datorn och koppla in kameran och skriva ut den vägen.. så den funktionen klarar jag mig utan ärligt talat.
som sagt, som scanner och skrivare är jag mycket nöjd med den, men minneskortsläsar-funktionen är ett skämt i mitt tycke, väldigt trög och segt.
//Tim