Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone - Hjälp

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har precis fått hem min iphone 16 gb från usa och behöver nu hjälp för att låsa upp den och komma igång att använda den. Så jag har 2 frågor:

1. Hur gör jag för att kunna börja ringa med den?

2. Vad bör jag tänka på när den är igång?

Henrik

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-03 13:31
Ursprungligen av snellskan:

Hej!

Jag har precis fått hem min iphone 16 gb från usa och behöver nu hjälp för att låsa upp den och komma igång att använda den. Så jag har 2 frågor:

1. Hur gör jag för att kunna börja ringa med den?

2. Vad bör jag tänka på när den är igång?

Henrik

Börja med att söka här på 99.se.
Varje gång någon har fått hem en iPhone kommer dessa frågor, och all info du behöver finns redan nedskriven.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-03 13:32
Ursprungligen av kenjon:

Börja med att söka här på 99.se.
Varje gång någon har fått hem en iPhone kommer dessa frågor, och all info du behöver finns redan nedskriven.

Kanske 100 gånger kolla i 99.se/iphone

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-03 13:34

Du behöver inte ens söka, börja med de första två klibbiga trådarna....

Ok. Nu har jag letat i forumet och det är ju väldigt många olika bud på vad man ska göra.

Det är väldigt svårt att hitta rätt så jag är jättetacksam om någon kort kan beskriva vad jag ska göra för att kunna ringa med den?

Jag har även hört att det finns saker som man INTE ska göra när det väl är unlockad, eftersom att då kan den sluta fungera helt.

Någon vänlig själv som har 5 min över och som inte kommer att svara samma som de andra redan gjort?

Henrik

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-04 08:28
Ursprungligen av snellskan:

Ok. Nu har jag letat i forumet och det är ju väldigt många olika bud på vad man ska göra.

Det är väldigt svårt att hitta rätt så jag är jättetacksam om någon kort kan beskriva vad jag ska göra för att kunna ringa med den?

Jag har även hört att det finns saker som man INTE ska göra när det väl är unlockad, eftersom att då kan den sluta fungera helt.

Någon vänlig själv som har 5 min över och som inte kommer att svara samma som de andra redan gjort?

Henrik

Att du får olika saker som svar i de olika trådarna beror på vad som gäller för stunden. Läser du dem i tidsordning klarnar bilden.
Återställ den i iTunes till 1.1.4 (behövs inte om du redan har 1.1.4 och ingen har fifflat med den tidigare).
Aktivera, Jailbreaka och Låsupp den med iPlus eller iLiberty.
Installera CommunitySources BSD Subsystem och OpenSSH.

Tack kenjon, jag uppskattar din hjälp.

1. Hur får man in svenska mm på den?

2. Finns det något som man ska passa sig för när den är igång sen?
- Jag har hört att man inte kan uppdatera den eller nått sånt, för då kan den sluta funka?

Någon mer som hört detta?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-04 11:49
Ursprungligen av snellskan:

Tack kenjon, jag uppskattar din hjälp.

1. Hur får man in svenska mm på den?

2. Finns det något som man ska passa sig för när den är igång sen?
- Jag har hört att man inte kan uppdatera den eller nått sånt, för då kan den sluta funka?

Någon mer som hört detta?

Har du sökt efter svenska nummer på forumet?

Gå in på www.ifun.se så hittar du vad du söker efter.

//Rob

Kanon! Tack så mycket!

Då är min sista fråga kvar: Finns det någonting man bör akta sig för (t.ex. uppdateringar mm) som kan göra att iphonen slutar funka eller är det bara konstiga rykten jag har hört?

H

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-04 14:19

Gör inga uppdateringar, inte innan du läst här eller på ifun att det är säkert.

Kalas!

  • Medlem
  • 2008-04-04 16:41

Hej och välkommen till 99.se!

Sök innan du postar. Det finns en massa trådar som besvarar de flesta nybörjarfrågor.
Hittar du inget när du söker: Beskriv frågan i rubriken.

Den här tråden är överflödig så jag stänger den för att inte söla ner forumet med för många likadana trådar.

Admin

1
Bevaka tråden