Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

T-Mobile i Tyskland sänker priset på iPhone

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Man kan nu köpa en iPhone i Tyskland för så lågt som € 99, mot villkoret att man väljer det dyraste abonnemanget.

Detta gäller tyvärr endast mellan 7 april och 30 juni, och gäller endast 8GB.

http://www.macrumors.com/2008/04/03/t-mobile-germany-offering-subsidized-iphones-with-2-year-contract/

249 euro iPhone with Complete S
199 euro iPhone with Complete M
149 euro iPhone with Complete L
99 euro iPhone with Complete XL

MacRumors skriver att detta kan bero på dåliga försäljningssiffror.

(Vet att detta blev en Aftonbladet rubrik, men den blir så lång annars.)

• Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-04-03 22:06

Då fick vi plötsligt klart för oss när 3G-versionen kommer: 1 juli.

Ursprungligen av William N:

Då fick vi plötsligt klart för oss när 3G-versionen kommer: 1 juli.

Låter rätt vettigt ja

Men vi ska inte ropa hej ännu...

VI kan ropa he...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-04 17:05

j....

Helt klart spännande!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-04 19:40

Många tecken på att en ny modell kommer att lanseras nu.

Hur funkar inhandlingsförfarandet i Tyskland? Är det precis som i staterna, dvs att man bara kan vandra in i T-mobile:s butik, köpa en iPhone kontant för 99€ och välja att "aktivera hemma"? Eller måste man kanske skriva på papper och fylla i abonnemangs-/adressuppgifter i affären?

--> Tacksam för snabbt svar, har nämligen beställt en iPhone från en polare som ska till USA och måste avbeställa den snabbt som ögat om de kostar mindre än hälften så mycket i Deutschlandet.

• Medlem
  • International user
  • 2008-04-04 20:39
Ursprungligen av fruktsallad:

Hur funkar inhandlingsförfarandet i Tyskland? Är det precis som i staterna, dvs att man bara kan vandra in i T-mobile:s butik, köpa en iPhone kontant för 99€ och välja att "aktivera hemma"? Eller måste man kanske skriva på papper och fylla i abonnemangs-/adressuppgifter i affären?

--> Tacksam för snabbt svar, har nämligen beställt en iPhone från en polare som ska till USA och måste avbeställa den snabbt som ögat om de kostar mindre än hälften så mycket i Deutschlandet.

Jag skulle gissa att det funkar likadant med t-mobile i tyskland som här i österrike. Och här var jag tvungen att skaffa mig ett abb. i affären. Man aktiverar den i iTunes men själva abbonomanget är redan köpt o bestämmt. Så tyvärr går det inte att göra som i amerika.

Ursprungligen av surak:

Jag skulle gissa att det funkar likadant med t-mobile i tyskland som här i österrike. Och här var jag tvungen att skaffa mig ett abb. i affären. Man aktiverar den i iTunes men själva abbonomanget är redan köpt o bestämmt. Så tyvärr går det inte att göra som i amerika.

OK, det var ju tråkigt att höra. Hade varit suveränt att kunna köra USA-modellen i Tyskland också. Någon annan som vet mer definitivt? Bör jag avbeställa min USA-order eller ska jag köra på?

• Medlem
  • Värmdö
  • 2008-04-04 19:55

Helt galet billigt!

• Medlem
  • 2008-04-05 16:07

Vad kostar deras abonemang? Aftonbladet skriver att om man ska köpa en telefon för 99euro måste man teckna ett tvåårigt abonemang som kostar 89kr/månad. Har svårt att tro att det är så billigt

http://www.aftonbladet.se/pryl/tele/article2193154.ab

Skulle det bara kosta 89 kronor i månaden, så köper jag en direkt. Även fast jag redan har en iPhone...

aftonbladet är nog förjävla dåliga på engelska då det är 89euro/månaden och inte 89kr/månaden.

Damnit!

1
Bevaka tråden