Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så får du bort "Vidarekoppling aktiverad"

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-04-03 18:28

Ett litet problem för mänskligheten men ett irriterande problem för mig...

Jag har nyss låst upp en 16 GB iPhone med iLibertyX. Allt gick som smort och telefonen fungerar perfekt via min gsmoperatör Telia, inte ens ett avbrutet samtal.

Däremot upptäckte jag en liten sak som känns lite irriterande; när jag ringer kommer det upp en blå dialogruta med vit text och orden: Vidarekoppling aktiverad avfärda.

Ordet avfärda står på en klickbar "knapp".

Nej, telefonen är inte vidarekopplad för samtal.

Jag har vidarekopplat den och återställt den med förhoppningen att texten möjligen hade hakta upp sig och skulle försvinna. Vidarekopplar jag den och ringer till den kommer inte texten upp vilket den borde göra eftersom den finns där som en funktion, fast nu tvärtom mot vad det måste ha varit tänkt.

Någon som har samma "problem" och åtgärdat det, eller är det bara att gilla läget.

Senast redigerat 2008-04-04 23:10
  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-04-03 19:02

lägg till installer.ifon.no som source i installern, dom ska ha en fix för detta... tror den heter "fjern vidarekoppling" eller något liknande.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-03 19:12
Ursprungligen av alda99:

Ett litet problem för mänskligheten men ett irriterande problem för mig...

Jag har nyss låst upp en 16 GB iPhone med iLibertyX. Allt gick som smort och telefonen fungerar perfekt via min gsmoperatör Telia, inte ens ett avbrutet samtal.

Däremot upptäckte jag en liten sak som känns lite irriterande; när jag ringer kommer det upp en blå dialogruta med vit text och orden: Vidarekoppling aktiverad avfärda.

Ordet avfärda står på en klickbar "knapp".

Nej, telefonen är inte vidarekopplad för samtal.

Jag har vidarekopplat den och återställt den med förhoppningen att texten möjligen hade hakta upp sig och skulle försvinna. Vidarekopplar jag den och ringer till den kommer inte texten upp vilket den borde göra eftersom den finns där som en funktion, fast nu tvärtom mot vad det måste ha varit tänkt.

Någon som har samma "problem" och åtgärdat det, eller är det bara att gilla läget.

Har du inte Mobilsvar? Det är en vidarekoppling....

• Medlem
  • Karlstad
  • 2008-04-03 20:50

Till mizi83

Tack för svar. Är det inte risk att installer.ifon.no tar bort den inbyggda vidarekopplingsfunktionen? Jag ska läsa på lite mer om det där finns en del att läsa på Google. Du kanske kan beskriva mer hur jag ska gå till väga, och var hämtar jag den.

Till kenjon

Tack du också. Ja så kanske det är - det kommer fram bara då jag ringer upp och den påverkar inte uppringningen och den försvinner utan att jag behöver avfärda upplysningen med "knappen".
Jag sa ju att det är ett litet irriterande problem. Men man vill ju att det ska vara rätt även i en hackad iPhone.

• Medlem
  • International user
  • 2008-04-03 23:51

Läs den här tråden.

//Rob

• Medlem
  • Karlstad
  • 2008-04-04 16:50

Tack Robo-X

Det svaret gillade jag, och ännu mer när jag läst färdigt tråden det länkade till. Och det var ju å andra sidan en lång tråd innan svaret jag hoppades på dök upp.

Tack!

• Medlem
  • Karlstad
  • 2008-04-04 17:49

Jag igen...

Hej igen Robo-X

Har varit inne på den anvisade sidan men hittar inte till Tweaks (1.1.4) och än mindre ForwardMSGfix 1.1.4.
Kan du ge mig lite mer vägledning.

mvh

Senast redigerat 2008-04-04 21:29
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-04-04 21:29

Hej igen igen Robo-X, du är en stjärna....

När det till slut stod klart för mig att Tweaks redan låg i iPhonen var det lätt som en plätt. Bara att installera och starta om och den retliga dialogrutan Vidarekoppling aktiverad var ett minne blott.

Tack broder.

• Medlem
  • Hillared
  • 2008-04-04 21:45

En tanke (och antagligen en vana från Gentoo forumet) kanske vore bra att uppdatera titeln på de trådar där man har kommit fram till en lösning?

Ev lägga till - Löst i titeln ? Om artikelförfattaren kan redigera sin titel i top post vill säga

Gott att du fick ordning på din telefon!

• Medlem
  • Karlstad
  • 2008-04-04 23:12

Bra idé från Drakfot

Till Drakfot...

Du menar så här - se nya rubriken på öppningsinlägget. En bra idé tycker jag. Återvända till ursprungsinlägget när man i tråden till slut kommer fram till en lösning, och tala om det.

• Medlem
  • Hillared
  • 2008-04-04 23:17
Ursprungligen av alda99:

Till Drakfot...

Du menar så här - se nya rubriken på öppningsinlägget. En bra idé tycker jag. Återvända till ursprungsinlägget när man i tråden till slut kommer fram till en lösning, och tala om det.

Javisst, alternativt om man kan ändra trådrubriken, så man kan se det direkt i listningen av trådarna (har dock inte koll på om man kan ändra det när man väl gjort en tråd eller inte, alt be moderator att göra ändringen)

1
Bevaka tråden