Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med bränning

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-05-31 12:09

jag har en QS/733 och senaste officiella versionen av OS X. Helt plötsligt har min dator börjat krångla när jag ska bränna skivor. Om jag försöker med Toast så låter det konstigt från datorn, som om hårddisken typ "hänger" sig med nånting, och sen så kommer nåt felmeddelande och det misslyckas. Om jag försöker bränna direkt i OSX så händer kommer först stapeln för bränning upp, men inte någon stapel i, utan bara den där rullande listen (ni förstår nog vad jag menar), och sen så hamnar CD-R-skivan på skrivbordet utan att det har brännts nåt på den. Vad är det för fel??

• Medlem
  • 2003-05-31 13:26

Kolla felmeddelandet på Roxios hemsida, dom brukar kunna förklara felmeddelanden ganska bra, har du byt tex märke på skivorna som du försöker bränna, det kan ställa till problem. Om det är några skumma "noname" skivor.

Micke

• Oregistrerad
  • 2003-05-31 17:03

nej det är inget fel på skivorna som jag använder, utan det är något med datorn. Det skumma är ju att det inte bara är Toast som krånglar, utan också den inbyggda bränningen i OS X. Ingen som varit med om detta?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-06-01 00:09

Starta med system 9 och prova att bränna igen. Då kan du se om det beror på operativsystemet.
Fungerar inte inbränningen under system 9, då har du kommit ett steg närmare att det kan vara hårdvarufel på din CD-brännaren. Men skynda dej i så fall eventuellt garanti går ut.

1
Bevaka tråden