Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

garageband och midi - flera mjukvaruljud samtidigt?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-04 12:02

Hej!

Jag tänkte försöka använda min MacBook med Garageband tillsammans med mitt stagepiano istället för att investera i en synth.

Det funkar fint att spela upp ett mjukvaruinstrument i Garageband via midi. Men jag skulle vilja låta en och samma midi-signal kontrollera flera spår i Garageband på samma sång, så att jag kan kombinera flera mjukvaruinstrument till nya trevliga ljud. Man skulle haft en förgrening av midisignalen som går in i Garageband till flera spår.

Vet någon om det går att göra så, och i så fall hur?

/Mattias

  • Medlem
  • 2008-04-04 12:30

Det går väl att kopiera midi-spåret till fler spår? (tryck på "alt" + dra spåret till nästa kanal/spår?)

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2008-04-04 18:51

Problemet är väl bara om tigobos vill spela live på flera kanyler samtidigt.

  • Medlem
  • 2008-04-04 19:07

spela? live? garageband? ah, I see. ok.
(Logic's environment-trassel kan nog dela signaler, återstår bara att hitta nån som kan ro ihop det...)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-17 21:47

Finns det alltså ingen inbyggd funktion i Garageband för detta? Alltså att grena ut midisignalen ut till flera garagebandspår så att jag kan fritt bygga ihop användbara ljud, som jag låter Mac:en spela upp? Som sagt, tänkte mig att datorn kunde bespara mig att investera i en synth. Allt finns ju redan i datorn.

1
Bevaka tråden