Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Exportera bokmärken från Safari 1.3.2

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej !

Jag har en äldre version av Mac OS X (10.3.9) och Safari 1.3.2 på min Powerbook. Vill exportera bokmärken från min Safariläsare...men det verkar inte gå.
I min nya dator finns det Exportera/Importera bokmärken under Arkiv men inte i den gamla. Kan ju inte heller uppdatera OS X för att sen uppdatera webbläsaren.

Hur gör jag ?

Kan jag uppdatera OS X från skivan som följde med min nya stationära dator och sedan uppdatera webbläsaren ???

Fredrik-Öland

Har du någon annan webbläsare på datorn med Safari 1.3.2?
I så fall kan du importera bokmärken från Safari till den och sedan exportera som html
Denna html-fil kan du sedan importera i nya Safari

Omständligt? Jo, men det går troligen snabbare än att uppdatera operativ och Safari

Hej !

Jag har en uppdaterad version av Firefox på den gamla datorn (senaste). Har lyckats att med något simpelt program få ut en html-fil från Safari. Men...sen när jag skall läsa in den (importera i min nya Safariversion) hur gör jag då ?
Att välja importera går inte för den godtar inte filen. Jag provade dock att lägga in den i bokmärken. Klicka på den och får då upp alla bokmärken i ett nytt safarifönster. Provade sedan att klicka på en webblänk (höll musknappen nedtryckt) och drog sedan över och släppte på den plats i bokmärken jag vill placera webbadressen. Det gick bra...men kändes väldigt bökigt. Måste kunna gå på ett annat sätt där allt flyttas på en gång !! Inte ta varje adress för sig hela tiden.

Problemet är alltså att få in en html-fil som jag inte har en aning om.

Fredrik

1
Bevaka tråden