Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Säkerhetskopiera från 10.5 till Windows XP?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Tänkte installera Boot Camp på min MacBook, men innan dess vill jag säkerhetskopiera filer och bilder (i iPhoto) till min XP dator.

Hur gör jag det här på bästa sätt? Jag har telia ADSL bredband med en router och en "trådlös sändare". Kan jag koppla in ethernetkabeln (som går från sändarna till PC'n) och vilka inställningar behövs göras på de olika datorerna?

Tack på förhand,

/Millegarden

"We can work it out"

  • Medlem
  • 2008-04-07 17:48

Koppla ihop dem direkt med en nätverkskabel. Lägg upp en share i XP, och anslut till den från Macen. Jag tror det blir snabbast.

Tack för svaret, men det återstår ett par frågor.

Hur skapar man en "share" i XP, och hur ansluter jag till den från min mac?

"WE can work it out"

  • Medlem
  • 2008-04-07 22:50

Jag har ingen PC, så det är ur minnet.

Gör en mapp, högerklicka på den och välj properties. Klicka på share och kryssa i rätt rutor. Du vill att användarna ska kunna ändra filer etc.

Ta reda på vad PC:n heter på nätverket genom att högerklicka på "my computer" och välja properties. Klicka dig fram till rätt flik.

På macen ansluter du med cmd-k. Skriv in cifs://*datornsnamn*, ange ditt lösen för PC:n och välj rätt mapp.

Om du inte kan ansluta, så har nog inte nätverket konfigurerats automatiskt. Återkom då.

1
Bevaka tråden