Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dagens fynd? :)

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-04-07 20:10

Halloj! Kollade runt på datorer idag, hittade till Dustinhome - där finns nu ett komplett kit med PC och platt skärm för 3300:- inkl moms (!) - råbilligt. Jag tänkte slå till direkt men mindes "titta med oss först"-budskapet och kollade sedan NetOnNet. Där fanns en lite mindre sniken variant av samma PC - HP DX2250 - med liiite större hårddisk och CD/DVD-brännare. 2 Mb RAM får man med vilket känns helt ok, så jag beställde; 4100 kr inkl frakten hem och allt. Nu när Safari funkar bra i Windows också så känns det som att allt jag behöver kunna göra med en dator lika gärna kan göras i PC som Mac, i princip samma program rakt över. Picasa lär väl få bli ersättaren till iPhoto, iMovie är svårare att ersätta om man vill pilla med video. Men fyra tusen för en komplett helt ny dator med skärm och allt känns verkligen inte dyrt!

  • Medlem
  • 2008-04-07 20:13

2 Mb RAM e fett!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-04-07 20:25

HAHA. Klassiskt fel! Det var fett på Atari-tiden iaf

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-07 23:57

Jag är nästan på väg åt andra hållet, har blivit väldans intresserad av det här:
http://lifehacker.com/software/hack-attack/build-a-hackintosh-mac-for-under-800-321913.php

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-04-08 00:23

Mmm det är soft, om man får det att funka tillfredsställande, har inte hört / sett någon lyckad fuskmac. Jag fuskar nog på enklare vis i så fall genom att göra macigt gui å Safari & iTunes & andra maciga program.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-08 00:58

samma här, men den där borde funka Jag skulle ju behöva logic 8...

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2008-04-08 12:59

Jag hade ingen aning om att man kunde köra Mac os på en.... hack.... Hahahaha!

Men min G3 har ett asus moderkort och leopard snurrar skapligt på intel cpu..

Fast vad vet jag om saken.... Asus kort går ju oxå att överklocka...
http://www.youtube.com/watch?v=UCCCgGLQ09U

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-04-08 15:40

Haha...det var cool. Och kul film.

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2008-04-08 16:24

Say no more!:p

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-04-08 19:02

... Och så går man och köper en burk med AMD-processor... Äh! Jag tror ändå det skulle bli struligt... eller inte? Som killarna i filmen säger, man måste vara lite av en hacker för att klara av det. Äh, jag får väl köra Vista Business helt enkelt. Som inte klarar av att köra mitt älskade C & C Generals, det enda större spel jag har... snyft.

Helt otroligt vad "billiga" datorer är idag alltså...
För mig blir det en sproilans laptop nästa månad eller så. Klurar nästan på att slå till på en stationär när man ändå är igång, hehe.

Najs med ny dator iallafall PF.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-04-08 19:11

Yep! Jag måste tillägga att jag rekommenderar alla som väntar på en ny dator att köra det så kallade 400 Mhz-tricket. Inget beprövat trick men jag uppfann det just. Det vill säga, jobba på en dator som har 400 Mhz medan du väntar. Det blir SÅ outhärdligt att vänta... men den nya datorn kommer bli SÅ snabb!!!

  • Medlem
  • 2008-04-08 20:13

Well, ring mig när den är till salu igen.

/Mein
Köper/byter/säljer allt som PF förbrukat

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-04-08 20:52

Jo, folk i min omgivning blir tokiga på mitt köpande & säljande

Ska försöka skärpa mig. Märk väl, försöka!

1
Bevaka tråden