Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ringa till Apple?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skänninge
  • 2003-06-01 22:58

Var ska man ringa om man har problem (hårdvarufel) på sin iBook som går på garantin?

Ska man ringa till Apple (trots att mina 90 dagar för fri assistans har gått) eller till Macoteket (där jag köpte den)??

Verkar ju inte precis som om Apple tar emot telefonsamtal utan att ta betalt, men så kan det väl inte vara?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Clas
Var ska man ringa om man har problem (hårdvarufel) på sin iBook som går på garantin?

Ska man ringa till Apple (trots att mina 90 dagar för fri assistans har gått) eller till Macoteket (där jag köpte den)??

Verkar ju inte precis som om Apple tar emot telefonsamtal utan att ta betalt, men så kan det väl inte vara?

Jag hade samma problem när min iBook strulade, går inte att hitta något nummer dit man kan ringa, om man inte vill punga ut med en massa cash det vill säga. Tycker det är rätt kasst av Apple faktiskt. Jag löste problemet genom att lämna in burken till MacSupport, de utför garantireparationer. Vet dock inte om det finns några sådana serviceställen i närheten av där du bor. Testa att ringa Apples växel annars på telefon 08-703 30 00, de borde väl kunna hänvisa dig rätt...

//fredrik

Lan-Master utför garantireparationer:

http://www.lan-master.se/

08-702 90 30, finns på Erstagatan på Söder.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-06-02 09:24

Jag fick oxå hårdvarufel på min 4 månader gamla iBook. Bara att ringa Apples kundtjänst på 08-587 711 30. Kostade inte mer än vanlig samtalstaxa, och nej jag har inte AppleCare.

1
Bevaka tråden