Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Många iPhone-köpare på sistone

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Habo
  • 2008-04-08 11:43

Hej
Jag vet inte om det bara är jag som märkt det. Men bara den senaste månaden har jag pratat med och fått frågor ifrån en stor mängd personer som ska köpa iPhone eller precis har köpt. Det vill säga ett stort uppbloss nu på senaste med att införskaffa sitt exemplar.
Har själv haft min iPhone i 7 månader nu och kan tycka att det är ganska dumt att köpa en iPhone nu när 3G-modellen vaknas runt Juni.
Jag förstår att det beror på prissänkningar, bättre/enklare upplåsningsmetoder och svenska menyer osv. som folk upptäckt bevisa sig fungera utmärkt.
Jag skulle själv inte köpa en iPhone nu, och jag rekommenderar faktiskt alla att vänta till 3G-modellen som Kan ha ny design och GPS, vilket då kommer göra det mycket värt väntan (när vi ändå redan har väntat sedan Juni förra året?)

Att allt fler vill köpa iPhone tror jag är en naturligt effekt av att allt fler skaffar telefon. Många vanliga icke nyhetsintresserade personer blir inte uppmärksamma på iPhone förrän dom får hålla den i handen. Och ju fler som får hålla i en iPhone desto fler vill köpa den. Det är nog en utveckling som kommer att hålla i sig.

Såna som oss som hänger på forum och läser nyheterna är nog känsliga för rykten om nya modeller osv, men jag tror att för den stora massan spelar det mindre roll. Dom kanske sett någon som har en iPhone och tycker den verkar kul, så dom vill köpa en. Eller så har dom sett dollarn sjunka och tänker att nu är det riktigt bra pris.

Att det kommer en ny modell är högst troligt, även om det inte funnits ett enda rykte så säger det sig själv när den nuvarande modellen är så pass gammal. Men det finns en stor osäkerhet om när den kommer, och vill man ha en iPhone här och nu är väntan kanske inte ett alternativ.

En del saker tyder på att Apple kanske presenterar telefonen i juni men att den inte leveras förrän i juli. Det är tre månader dit och det kan vara en rätt lång tid om man vill ha telefonen nu.

1
Bevaka tråden