Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Drumazon och nepheton - separata kanaler ut

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det här man postar frågor rörande vsti's också?

Jag har sen en kort tid tillbaka kört d16's emuleringar av tr909 och tr808. problemet är dock att jag inte kommer på hur jag ska göra för att skicka ljuden till separata kanaler.

om jag programerar den i sequensern på olika kanaler, så finns det en risk att virveln tex hoppar iväg och hamnar på hihatkanalen om de hamnar på varandra. och kör jag i host eller internalläge så hamnar allt lljiud på en kanal. jag har hittat något under about som ser ut som att det skulle kunna användas till att assigna output-input för specifika ljud. men kan varken genom att pilla runt eller kolla i manualen bli klok på hur jag ska göra.

Jag använder renoise men om någon har fått det att funka i andra program så kan det såklart vara till hjälp för mig med.

tacksam för hjälp.

Båda har väl en panel där du väljer vilken kanal vilket instrument ska ut på?
Som på bilden här http://www.d16.pl/index.php?menu=154

Förstår inte hur virveln kan förflytta sig till en annan kanal än den du valt? Eller så förstår jag inte det du skrivit.

Jag testde Drumazon vid nåt tillfälle, och har för mig att den hade den jobbiga egenskapen att fortfarande skicka ut ljudet till maskinens stereokanal, samtidigt som det var assignat en egen kanal.

När jag stänger av master ut så kommer ljudet fortfarande ut på den kanal som vstin sequensas ifrån(i hostmode) med den skillnaden att bara bastrumman kommer ut.

Det känns ju som en ledtråd emot att de andra ljuden skulle kunna höras på andra kanaler, men vet inte vad man isåfall skulle behöva göra i renoise för att det skulle ske. det enda jag kan tänka mig är att dom per automatik skulle spelas upp på olika kanaler(för så vitt jag ser så funkar den inte som vissa orketster-vstis, dvs att man kan sätta ut varje stämma som en egen vsti på olika kanaler). Att starta upp den från flera kanaler via hostmode verkar inte hjälpa heller.

katzenjammer>> Du förstod helt rätt.

Problemet består i att Renoise inte skapar kanaler för de andra utgångarna. Renoise stödjer helt enkelt inte multi-out plugins (något som jag även fick bekräftat efter en snabb sökning på Renoise-forumet).

Ah trist. tack för hjälpen.

1
Bevaka tråden