Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

behöver hjälp med wifi på min ipod touch.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Östersund
  • 2008-04-08 22:11

Hej, jag köpte nyligen en ipod touch 16gb och den har funkat helt perfekt, förutom wifi jag kan connecta med nätverken men när jag ska gå in på safari/youtube så står det "kan inte ansluta till...." har haft den sen runt 1,5 vecka sen.
är det nåt fel med inställningarna eller?

svar snabbt ....plz

/KeneN

• Medlem
  • Nacka
  • 2008-04-09 00:06

Är det ditt eget nätverk eller någon annans? Även om det inte är krypterat så kan det vara så att det bara tillåter kända MAC-adresser som man själv lägger in via routerns webinterface..

• Medlem
  • Östersund
  • 2008-04-09 21:14

...

inte för att låta helt R-tard men jag fattade kanske hälften där xDO:-)

men det är lugnt nu, tog in den dit jag köpte d en så lekte dom ett tag så fixade det sig

• Medlem
  • Nacka
  • 2008-04-09 22:36

så bra då..

jag har samma fel men jag kan inte gå dit jag köpte den, så vet nån här vad jag ska göra? hittar 2 trådlösa med full styrka, sitter just vid routern typ , kan gå in på 192.168.1.1 alltså routern, den hittar jag men jag kan inte surfa,

Hade problem med min också. Tror att det har med att gör med vilken kryptering din trådlösa router använder. Detta funkade för mig.

Testa att välja "Other" i trådlösa nätverk. Skriv in namnet på det trådlösa nätverket (måste vara exakt samma som broadcast namnet). Välj sedan WEP eller alternativ beroende på vad du har för kryptering. Knappa in lösenordet.

1
Bevaka tråden