- Pirre
- Avstängd ●
Ärligt talat vet jag inte om vi har en grill, men jag ska bearbeta ordföranden i föreningen (mac-user) att kanske köpa in till begivenheten. För folk med extra stor blindtarm (veganer) så blir det nog bäst att skaffa engångsvariant. Och ja, det blir här hos mig. Bra internet och centralt läge
MacBettan och jag kommer nog att proviantera i Tyskland tidigare på lördagen...
Skrevs ursprungligen av bollman
MacBettan och jag kommer nog att proviantera i Tyskland tidigare på lördagen...
Massor av bier och knackwurstar så stora att varje vego rodnar.
Denna gång ser det äntligen ut som att jag kan komma ner! Om Bollman ordnar någon tävling kan jag nog ordna lite sponsring från några leverantörer. Snacks, grillsåser, ketchup, briketter mm. Har även med några jättefula Polly (Cloetta) tröjor som vinst. :eek:
Mängden av detta beror mest på om jag får tåga eller åka bil. Håll tummarna!
Givervis tar jag med mig min iBook.
/Jens
Skrevs ursprungligen av Ekelund
Vemsom, om han kommer är nog också vegeterian om jag har rätt för mig.
Ööö, jaha?
BTW, köttätarpolarna kan sitta bredvid mig.
Skrevs ursprungligen av Petter M
Om man både gillar kött o vegetariskt, får man grilla på båda grillarna då?
Så länge du inte sitter på 2 stolar!
Skrevs ursprungligen av Petter M
Som styrelseordförande i både SCAN och Djurens Rätt är jag van vid att "sitta på dubbla stolar" men för denna gång kan jag nöja mig med en stol
Det var väl du som var vegeterian under din uppväxt? Tycker synd om dig att du bytade soja mot lik, det är verkligen inte bra
Kändes rätt sjukt när jag satt och kollade ut genom ett fönster i HBG och såg en tjej med djurensrätt väska stå och hjälpa Pressbyrån att sälja grillad korv på gatan. Jag och min kompis blev förtvivlade.
Sen ska det inte nämnas att jag och min kompis satt inne på Burger King och kollade ut, det var iaf deras nya veggie wooper vi åt.
Det var väl du som var vegeterian under din uppväxt? Tycker synd om dig att du bytade soja mot lik, det är verkligen inte bra
Jag bytte inte soja mot lik. Jag utökade min tidigare vegetariska kostcirkel med animaliska produkter
För att återgå till "allvaret" så undrar jag bara hur ni andra vegeterande varelser tänkte göra på lördag. Jag och flickvännen siktar på att grilla lite majskolvar och toppa den med lite ädelostsallad och bröd. Engångsgrill måste vi ju också fixa så att vi inte får en massa kontaminerande köttsafter på vår mat. Ska vi ta på oss ansvaret för den delen, som bara bor ett stenkast från bollman så får andra brukare lägga en liten slant?
Scooterbabe funderar för övrigt på glödsvedd potatis vad jag vet.
Skrevs ursprungligen av ohennig
Scooterbabe funderar för övrigt på glödsvedd potatis vad jag vet.
Lutar åt Pirres förslag, lät underbart gott! Någon som har havssalt eller skall man bli tvungen att köpa en paket?
Sen en fräsch sallad till bestående av riven vitkål och morot, gräddfil, majonäs, vitvinsvinäger, kryddor och mer vitvinsvinäger
Kan inte bärga mig innan det är dags!
Förbaka stor potatis hemma.
Värm på på grillen tillsätt goda såser.
Löjrom eller "fuskrom" som är gjord av sjögräs.
Skall ni handla på Martin Olsson grossfirman som ligger vid Skodaförsäljningen mittemot IKEA
Så kan ni använda kundnr: 40793
Ingen kredit bara cash. eller bankkort
/ Pirre
Skrevs ursprungligen av Pirre
Skall ni handla på Martin Olsson grossfirman som ligger vid Skodaförsäljningen mittemot IKEA
Har de bättre bakpotatisar än Konsum?
Skrevs ursprungligen av scooterbabe
Har de bättre bakpotatisar än Konsum?
Men hallå Scooterbabe Vakna.
Jag försökte vara snäll och dela med mig.
Bakpotatis köper du givetvis i din favoritaffär Men vill du ha storpack från grossistfirman så delar jag med mig av mitt kundnummer.
Du kan köpa storpack fuskrom och en annan massa vegetariska storpacksaker till ett mycket bättre pris.
Halvvegetarianer kan köpa ostar m.m.
Glutenallergiker kan köpa glutenfritt mjöl , pasta.
Kryddor på storpack.
Tänk på att priserna är ex moms.
T.ex. Entrecote 69:- ? 12% = ca 79-80spänn.
Frysta jätteräkor som man kan grilla.
Kinabutiken på Möllevången har också bra pris och sortiment på skaldjur/bläckfisk.
Skrevs ursprungligen av Pirre
Men hallå Scooterbabe Vakna.
Jag försökte vara snäll och dela med mig.
Bakpotatis köper du givetvis i din favoritaffär Men vill du ha storpack från grossistfirman så delar jag med mig av mitt kundnummer.
Du kan köpa storpack fuskrom och en annan massa vegetariska storpacksaker till ett mycket bättre pris.
Aha - jag erkänner att jag inte förstod förra inlägget
Det var ju jättesnällt, får åka ut och bunkra lite sojakorv och ost någon dag
/me tänkte köpa sojakorvar iaf.
Hur mycket går en engångsgrill på så jag vet hur mycket min andel kommer bli?
(Dags att räkna, powerbooken man beställt var ju dyr )
Engångsgrillar säljes för 12:- på Bo Olsson i Tomelilla men då tillkommer resan Försök med ÖB vid "bryggeriet"
eller bensinmacken.
Bollman kanske har parkettgolv:confused:
Skrevs ursprungligen av bollman
Vad sägs om 1800 hours?
UTC?
18.00 (lokal tid) låter utmärkt!
Är det bra att äta Soyakorvar.
Genmodifierade.
Djurtestade.
Jag har gått 1års kurs på Skånes Livsmedelsakademi.
Såg mycket skumma saker.
Jag köper inte snittblommor de lever Ju!
Krukväxter OK de får fortsätta leva om man sköter dem.
De flesta grönsaker skall ha rot eller blast kvar för då håller de längre och det beror på att de lever.
Jag äter frukt och grönt varje dag .
Gärna fisk.
Någon gång per år råbiff.
Nöt och viltkött hellre än gris.
Men när jag köper mat så försöker jag ta reda på var det kommer ifrån.
Vet ni om att Parmaskinka är Svensk Gris ? Eftersom den är bäst.
Det tråkiga är all transport och bidrag mellan länderna Att vi är med i EU har inte gett några positiva saker för våra djur och vår energiåtgång (Inom livsmedel)