Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska jag sälja min 8gb och köpa en 16gb?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en 1.1.2 8gb som jag givetvis är helnöjd med.
Är lite sugen att sätta ut den på Blocket och istället köpa en 1.1.4 16gb från I.O.
Ska man vara helt uppriktig så kommer jag nog inte behöva de extra 8 gig som den nya telefonen har. Tycker bara att det är lite kul att ha den senaste modellen.

Förutom det större minnet. Är det några övriga skillnader på telefonerna?
När det gäller synkningen av kontakter och musik, hur går jag tillväga då?
Kopplar jag bara helt sonika in den nya telefonen i datorn och allt synkas eller?

Vad vinner man förresten på 1.1.4 mot 1.1.2?

Nicke

Om inte behovet är så himla stort, så kanske du kan vänta till i sommar då det ryktas om en helt ny modell med 3G mm. 16 GB-modellen är ju identisk med 8 GB i övrigt, så vitt jag vet.

Håller med dig. Är kanske bättre att vänta in den modell det ryktas om som ev. kommer till sommaren. Har även umgåtts med tanken att byta min 8gb mot tex en N 82 och ha den fram till sommaren. Misstänker att när den nya modellen eller svensk iPhone släpps, så kommer våra nuvarande lurara sjunka som stenar i pris.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-09 16:56

glöm inte bort samlarvärdet

Ursprungligen av Tangen:

glöm inte bort samlarvärdet

du menar affektionsvärdet?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-09 17:02

för mig kan det ibland vara samma sak, av princip säljer jag inte telefoner, har alla kvar (nånstans)

• Medlem
  • Örebro
  • 2008-04-09 17:05

Affektionsvärde: särskilt värde (för ett föremål) som baseras på personliga känslor och minnen (i kontrast till ekonomiskt eller konstnärligt värde)

http://sv.wiktionary.org/wiki/affektionsvärde

• Medlem
  • Täby
  • 2008-04-09 18:40

Istället för att samla på gamla telefoner kan man skänka bort dom också;)

1
Bevaka tråden