Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med skärmen och mikrofonen

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-04-10 09:59

Min älskade iPhone, som har kommit att bli ett nav i vardagen, har börjat visa lite barnsjukdomar.

  1. Skärmen har fått en fläck i övre vänstra hörnet som påminner om en bränd plasma. Det ser ut som att den har blivit överhettad, och är lite ljusare på den fläcken. Än så länge har jag inte märkt att det påverkar touchfunktionen, men det syns hyfsat tydligt när man kollar på YouTube, eller skärmen är mörk.

  2. Ibland, kanske varannan vecka, kan touchskärmen få lite spel. Man trycker på en post, men den tolkar det som att man trycker på en annan. Något frustrerande när man har bråttom och ska ringa någon men ringer fel.

  3. Den inbygda mikrofonen verkar ha börjat strula. Det är många som klagar på att jag hörs dåligt, och beskriver det som att det låter sluddrigt och brusigt (nej jag är inte packad). Det är inga problem när jag kör med headsetet, så jag funderar på om det kan ha kommit in skit i micken i luren. Konstigt när jag är sjukt försiktig med den..

Några spontana reaktioner?

Ptja, du har köpt rev. A av en Apple-produkt. Jag lyfter på hatten för sådana som du, eftersom jag själv alltid väntar till rev. B av Apples produkter då dom fixat barnsjukdomarna som du upptäckt.

1
Bevaka tråden