Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sabotage på MacWorld

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ni har väll som jag sett att det finns figurer där ute som roar sig med att sabotera MacBörsen på MacWorld. Kan inte Macworld spärra deras IP så man slipper läsa deras klämkäcka meddelanden?

• Medlem
  • 2002-07-25 01:47

Det är öppet krig nu, verkar det som. Annars stämmer det nog att en del tjyvgods säljs där. Precis som i Gulasidorna.

Om det visar sig att ni har köpt stöldgods (ovetande så klart); skulle ni då återlämna detta till Polisen el. dylikt även om ni riskerar att inte få någon ersättning eller rent utav åka dit för häleri? Domen blir ju häleri även för den som köpt, i värsta fall.

• Medlem
  • 2002-07-25 03:01

Det låter lite hypotetiskt, varför skulle jag upptäcka att det är stulet? Dessutom, om jag köpt i god tro är saken min även om den är stulen.

Men visst, som du målar upp det låter det ju som att dels bli bestulen själv och dessutom åtalad, så om jag trodde att det skulle bli så: Nej.

Jag tror att risken för en hälare av datorer att åka dit, även om han är extremt klantig, går mot noll.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-07-25 08:42

Det här med att köpa saker i god tro vill man ändra i kommande översyner av lagstiftningen, så det kanske inte kommer att gå så länge till.

Personligen tycker jag det är bra, de flesta som köper i god tro fattar att det är extremt billigt och förmodligen stulet. Jag är så less på alla tjyvar och kriminella så det passar mig fint. Jag skulle aldrig ta i en Mac som kan förmodas vara stulen, inte ens med tång.

Att handla i god tro gäller inte på samma sätt som det gjorde innan.
Du som köpare förstår att det är alldeles för billigt och kan därmed dömmas för att du köpt stulna saker.
Men för att du ska hamna hos polisen bör någon anmälla dig...

Vad beror detta öppna krig på? Det verkar som om MacBörsen förvandlats till ett forum för sandlådeintresserade datorkrigare som dock, istället för att dra "min dator är bättre än din" börjat bråka kring stöld/stöldgods/häleri.

• Avstängd
  • International user
  • 2002-07-25 20:46

Detta har jag helt missat.. Kan någon som orkar uppdatera mig på vad som hänt på macbörsen? Jag hittade inget vid en snabb koll som verkade konstigt.
/mattias

1
Bevaka tråden