Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Enkelt program för tal

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu är det så att flickvännen min fyller år på lördag, och jag har köpt henne en mp3-spelare.
Till saken hör till att hon ska transporteras till okänd plats för födelsedagsmiddag.
Hon ska alltså ha ögonbindel och hörlurar på sej.
Hörlurarna i sej är också en present, så medans jag åker runt runt runt med bilen och förvirrar henne, tänkte jag att hon skulle få lyssna på något för att hålla henne upptagen.
Då hade jag tänkt göra ett "mix-tape" a'la mp3, fast i form av ett radioprogram (gick radioutbildning i gymnasiet) med mej som host

Men nu måste jag ha ett program att klippa ihop lite musik, mitt tal,och ev ljudeffekter.
Så programmet måste kunna redigera mp3 filer (eller om man kan konvertera mp3 filerna till ett format man kan arbeta med)

Tidigare har jag bara jobbat i Pro Tools.

Tips någon?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-10 21:43

Garageband, ligger i programmappen. funkar bra till såna saker

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-04-10 21:44

Audacity använder jag.
http://audacity.sourceforge.net/

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-11 21:26

Har tyvärr inget tips sådär på rak arm då det var längesedan jag mixtrade med mp3:or, men måste ge dig en eloge till en skön idé.

Blir ju avundsjuk på din flickvän...;)

Lycka till!

Vad använde ni för program i skolan? kanske bäst med något så likt det som möjligt så att du känner dig hemma.

Flera kanaler kan vara bra. så jag skulle nog rekomendera pro tools, cubase eller liknande. enklast vorre nog acid eller amadeus pro. om du hittar något program som du gillar som inte konverterar mp3 så kan du söka efter mp3 converter eller mp3 to wave eller liknande på download.com

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-12 21:11

Ett enkelt program att redigera två kanaler i är Fission. Dock bara för redigering, ej inspelning. Poängen med Fission är man kan klippa direkt i AAC- och MP3-filer.

Vänligen, Ylan

WireTap Studio borde kunna klara av jobbet också, kan spela in från två källor samtidigt (tex iTunes och din mic) och sätta nivåer separat på kanalerna.

http://www.ambrosiasw.com/utilities/wiretap/

  • Medlem
  • 2008-04-18 11:37

Garage Band. <det är gratis, finns redan installerat och är väääldigt lätt att handskas med.

Synd att lördagen redan varit.....

1
Bevaka tråden