Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook ville inte starta & nu kan jag inte höja ljusnivån på skärmen, allt svart :(

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-04-11 08:04

Nu har jag råkat ut för ngt skumt med datorn

Skulle starta datorn som vanligt förut, men den ville först inte starta. Tryckte ner startknappen & det där första ljudet som låter när man startar den hördes, sedan va det som om att datorn hakade upp sig på ngt sätt. Ljudet hördes + lampan tändes, tyst + lampan slocknade, sedan började den om direkt igen med ljudet + att lampan tändes & så höll den på så några gånger. Dock va skärmen helt svart under denna tiden. När den sedan slutade så testade jag att starta den igen & det blev lika dant. Efter ca 10 försök så startade den äntligen, men nu får jag inte ljuset på skärmen att fungera. Kör med extern skärm just nu så brukar ha ljusstyrkan på macbookens skärm helt avstängd, men nu när jag trycker på knappen för att höja ljuset så höjs det & när jag släpper knappen så ser jag hur ljusnivåplupparna trappas ner igen & skärmen blir svart. Vad 17 är det för fel???

Blir tokig på detta. Tidigare har datorn betett sig skumt med, men nu blev jag riktigt orolig att skiten ska gå sönder helt & datorn är inte ens ett år gammal, & jag som trodde detta var en bra dator

apple care! ring dem och få ut din garanti. testa dock först att ominstallera allt så att det inte är ett mjukvaruprogram då jag har för mig att garantin inte täcker det.

1
Bevaka tråden