Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MIDIgenerator?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-11 09:54

Det skulle vara skoj om det fanns separata lådor som bara genererade lite skumma midisignaler. Typ kloner av Serge DSG och Buchla 281 (tex.)..? Eller liknande? Wavemultipliers och waveshapers vore också ballt. Med interna LFOs med konstiga vågformer.
Alltså - egentligen en låda med rattar som bara skickar midi.. (utan att innehålla någon synthdel).

Finns det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-11 11:46

Nord Modular G2 Engine är grym när det gäller att generera skumma midisignaler. Jag använder den som en del av mitt Doepfersystem för det. Men ok.. den innehåller ju en liten syntdel också.. hehe.
Fast med tanke på hur galet lågt andrahandsvärde dom har nu så kan det kanske vara ett alternativ..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-04-11 12:02

Reaktor är bra för att generera skum miditrafik och lådan som styr den hittar du ju nästan under hundralappen..;)

EDIT: under tusingen menade jag syftande på BCR-burkarna..

Senast redigerat 2008-04-11 14:29
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-11 12:56

Men det finns ingenting fristående?

Finns det någon burk som fungerar som en CV till MIDI konverter? Så att man kan peta in volt i en låta och ut kommer det midisignaler? Man väljer bara vilket CC det ska vara och sen spottar den ur sig massa spex?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-11 13:30
Ursprungligen av zthee:

Men det finns ingenting fristående?

Finns det någon burk som fungerar som en CV till MIDI konverter? Så att man kan peta in volt i en låta och ut kommer det midisignaler? Man väljer bara vilket CC det ska vara och sen spottar den ur sig massa spex?

Det borde ju vara relativt enkelt att bygga med en PIC eller AVR ... Hade jag jag mer tid hade jag gärna byggt en åt dig!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-11 13:45
Ursprungligen av zthee:

Finns det någon burk som fungerar som en CV till MIDI konverter? Så att man kan peta in volt i en låta och ut kommer det midisignaler? Man väljer bara vilket CC det ska vara och sen spottar den ur sig massa spex?

Waldorf Pulse Plus gör det.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-04-11 13:55

Överskatta inte MIDIs förmåga bara. Vanligtvis är det ballare att använda syntar till att skapa ljudförvirring. Du borde bekanta dig med Thor!

Jag har en Oberheim Drummer. Den kan generera en del lustigheter. Googla ni nyfikna

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-04-12 20:25

zthee: Maila mig förslag så ska vi se vad vi kan koka ihop.

1
Bevaka tråden