Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ProTools demo på Nalen, 12:e Juni!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Digidesign kör en ProTools HD clinic med två producenter från UK på Nalen den 12:e Juni kl 13.00. Föranmälan krävs, vilket du gör på MusikerMagasinets sajt. Platserna är begränsade. Allt körs på OSX.
MMs sajt med anmälan

mvh,
pål

Trevligt, o den hamnade i rätt forum direkt

För alla som är intresserade av proffersionell ljudproduktion kan jag varmt rekommendera denna visning. Jag såg den på AES-mässan i Amsterdam i våras och det är ett smutt system helt klart! För övrigt rockar ProTools HD under OS X.

Dessvärre lämnar Digidesigns CoreAudio-drivare mycket att önska. Det är riktiga skitdrivisar för att vara exakt! Om du planerar att köra exempelvis Logic med ProToolshårdvara (typ digi001/002 eller Mbox) så tänk dig för en och två gånger. Det finns andra, bättre alternativ om du inte vill köra ProTools parallellt!

/Jont Olof

Ursprungligen av Jont Olof:

Dessvärre lämnar Digidesigns CoreAudio-drivare mycket att önska. Det är riktiga skitdrivisar för att vara exakt! Om du planerar att köra exempelvis Logic med ProToolshårdvara (typ digi001/002 eller Mbox) så tänk dig för en och två gånger. Det finns andra, bättre alternativ om du inte vill köra ProTools parallellt!

/Jont Olof

Här räcker det inte med att tänka, heller! Har aldrig förstått ett spår! av Digis Core Audio. Jag kör just Logic mot 002an och det går som standalone mixer, men med mycket konstiga ljudsensazionen! Den senaste versionen 6.5.2, som ska vara multi-multi dyker helt enkelt inte upp. Så, varför ska man över mössan taget lämna apples egen driver?
Det optiska ljudet går väl dit tos-kablarna pekar, eller?
Man kan ju oxå pröva Soundflower (2 alt 16 cha), men de är lite svårare att få ljud ur, iaf i Logic, tycker jag (som inte vet nåt om nåt).

1
Bevaka tråden