Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får ingen signal från midiklaviaturet till datorn

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Vet inte riktigt vart jag ska skapa denna tråd....
Har problem med att koppla mitt Casio rivia PX 400R via midi till datorn.
Varken cubase eller Reason vill kännas vid det. Jag har ställt in klaviaturet så att det ska skicka midisignal. Den rekomenderar att man skickar på kanal 16 men jag har testat all kanaler utan ngt resultat. Jag kopplar med ett midi-usb interface. Har ett M-audio usb-klaviatur oxå och där är det inga problem alls. Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till....

Har du installerat drivrutiner för bägge två? Jag installerade drvirutiner för två olika midikontrollers en gång och dom krockade. När jag testade senare att installera den som jag installerat som andra först istället och skippade att installera den första och då funkade bägge fint.

Något att testa kanske?

Vad vill du styra med klaviaturet?
Har du cubase så kan du se ifall det blinkar i transport rutan eller vad den nu heter. Låt någon av midi spåren vara på "omni mode" så tar den emot på alla kanaler.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-04-12 15:25

Slog ihop trådarna, la det i "datorer och kringutrustning" där det känns som det hör hemma. Skriva samma sak på flera ställen är enbart förvirrande

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2008-04-12 20:57

Testa så klavet skickar midi... prova annan kabel??

Varför är tråden en "omröstning"? Är det moderatorn som slarvar? Va? Va?

1
Bevaka tråden