• Medlem
  • Hässleholm
  • 2008-04-11 17:32

Hej för några veckor sen beslöt jag mig för att sätta in en störra hårdisk i min ibook.

Köpte en hitachi 160gb 5k160. tog isär ibook och satte ihop igen.

I början använde jag väl de vanliga funktionerna o.s.v. Men sen köpte jag adobe lightroom och började jobba lite med det och jag började inse att mina dator var väldigt långsam. Jag har kör demo/trail version av det förr på gamla hårdisken och det var oki.

Nu har min vänner på pekat att min ibook känns extremt långsam och för att kolla så använde jag mig av xbench där jag fick runt 20 i disk test.

Hade inga xbench kvar från min gammla hdd så kunde inte jömför men hitta någon sida där de flesta verkar ligga runt 60 i disk test.

Så nu undrar jag vad som kan vara fel? läste någonstans om att välja master på sin hdd när man sätter in det, och enlight hitachis hemsida så är det när inga jumper är på plats. det vill säga precis som den är.

skulle ju kunna vara något fel med disken, men antar att chansen är liten och känns lite skumt. Är det någon av er som varit med om något liknande eller kanske har någon lösning på problemet?