Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Handsfree Nokia+Ericsson, inlärning av ord,cursor,prefix, syncr etc...

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2008-04-12 12:04

Hej!
Med risk att jag trampar i klaveret när jag skriver om många ämnen i samma inlägg(?).
Tar gärna emot en tillrättavisning, är ny här. Hittat mkt bra info, tycker sidan är kanon.
Sökte dock efter trådar med "mina" problem men hittade inga direkt lika.
Fråga: om man gör inlägg på en "tråd", läses det inlägget bara av dom som söker sig in på just den tråden?

Börjar att dela med mej av ngr positiva erfarenheter: egna ringsignaler. Följde infon i den väldigt pedagogiska filen på denna länken - fungerade kanon.
http://www.youtube.com/watch?v=4qIt1pcbhi4
Jag saknade "ökande ringsignal" i min Iphone. Snickrade en egen 29sek fil i ProTools med ringsignaler som ökar efterhand -fungerar kanon. Delar med mej av signalen om ngn vill ha den. (kunde dock inte bifoga en .m4r fil här).

HANDSFREE: Använder Ericsson öra HBH-PV710, fungerar kanon med Iphone.
I bilen har jag Nokia CK7W, syncade direkt m Iphone även den, dom båda växlar schysst emellan vid till/frånslag, Men... motparten hör sig själv som ett "eko" i Nokia/bilhandsfreen.
Fungerade perfekt tidigare med div Ericsson telefoner. Tips? Ngn m liknande problem/lösningar?

INLÄRNING AV ORD:
Kan man lära Iphonen ord?
Tips: i orginal fungerade inte avstängningen av "autocorrection", men den funkar efter att ha installerat "Kb v 0.01 från Installer.

CURSOR/FÖRSTORINGSGLAS: Ngn som har hittat ngt program som låter en få en ordinär cursor markering att kunna flytta framåt/bakåt m ngn form av kommando för att slippa förstoringsglaset...?

COPY/PASTE:
Ngn pgm som ger en copy/paste funktioner?

SYNCRONISERA ANTECKNINGAR:
Använder notes/anteckningsblocket i Iphone, kanon att skriva små memos etc på, men den får jag inte med mej när jag syncar mot Outlook. Ngt sätt att få med den el. ngt tips på annat sätt att skriva "memos" på ett enkelt sätt som funkar i både Iphone/Outlook?

WORD/EXCEL/PDF:
Laddat ner "WildEyes" men kan inte öppna mina W/Ex/Pdf doc som finns bifogade i mina mail (som jag läser via webmail). Ngn som använder sig av WildEy.? Har jag missförstått funktionen?

Vnotes/RÖSTINSPELNING:
Laddade ner Vnotes, fungerade kanon! Dagen efter när jag skulle spela upp så är volymen i programmet helt neddragen i botten, "fjädrar" bara tillbaka om jag försöker dra upp den och inget ljud kommer ut...?! Testat ladda ner den igen, ingen skillnad... Tips..?

//MDSD

Ursprungligen av MDSD:

SYNCRONISERA ANTECKNINGAR:
Använder notes/anteckningsblocket i Iphone, kanon att skriva små memos etc på, men den får jag inte med mej när jag syncar mot Outlook. Ngt sätt att få med den el. ngt tips på annat sätt att skriva "memos" på ett enkelt sätt som funkar i både Iphone/Outlook?

Ingen som har löst detta...

1
Bevaka tråden