Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Tjena. När man messar så hjälper iphonen till och erbjuder ord. Hur får man bort denna inställning? Jävligt irriterande när man skriver och trycker på mellanslag å så får man ett helt annat ord.
Jag tycker Apple gör det baklänges... man ska klicka påordet för att det INTE ska väljas! Det borde väl vara så att man klickar på ordet om man vill ha det. Då är det ju bara att fortsätta skriva på om det var fel ord den föreslog....
Jag tycker Apple gör det baklänges... man ska klicka påordet för att det INTE ska väljas! Det borde väl vara så att man klickar på ordet om man vill ha det. Då är det ju bara att fortsätta skriva på om det var fel ord den föreslog....
Precis! När man har ett qwerty-tangentbord behöver man ju inte autokomplettering
överhuvudtaget. När man sitter med ett siffertangentbord (vad det nu kan heta) så är ju T9 jättebra att ha, men att ha en som ändrar automatiskt likt T9 på iPhonen är ju bara sjukt.
Är ju nästan som om man skulle ha autokomplettering i Word och varje gång man inte ville att ett ord skulle ändras så var man tvungen att klicka på ordet med musen.
Det är bara irriterande eftersom den svenska ordlistan fattas eller är rätt dålig. Skriv något på engelska så går det fort som sjutton. Det är rätt lätt att man trycker lite fel men med ordlistan så behöver du bara trycka mellanslag så skriver telefonen det riktiga ordet. Men när ordlistan fattas eller är dåligt så kan jag hålla med om att det kan slöa ner skrivandet. Kanske vore en bra ide om Apple gjorde det möjligt att välja hur man vill att auto korrigeringen ska fungera.