Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är Iphone något för mig?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, sitter just nu i valet och kvalet angående ny mobil.

Bör jag köpa en Iphone nu?
eller
Köpa en billig telefon och en Ipod Touch?
eller
En Sony Ericsson / Nokia /annan vettig lite mer avancerad telefon? I så fall viken?

Här följer min livshistoria för att du skall bättre kunna motivera ditt svar;

Jag är en typisk anti-spenderare när det gäller mobiltelefoner. Köpte en svanjigt dyr kameramobil för länge sedan när det var fetgrymt att ha 640x480 stillbildsupplösning. Insåg efter några minuters användande att jag blivit helt lurad, bilderna var helt oanvändbara och telefonen bara extra stor och klumpig och dyr.

Har sedan dess köpt det billigaste som funnits att tillgå i flera år och varit nöjd med sms och taltid. (och spenderat desto mer på min professionella fotoutrustning).

Blev dock av med nuvarande nallen på flygplatsen för några dagar sedan, och måste således skaffa en ny. Denna gång har jag tänkt mig något mer avancerat, bryr mig fortfarande inte alls om inbyggd kamera, men jag letar efter något som kan hjälpa mig att organisera mitt liv.

Ett verktyg som funkar felfritt med kalendern i macen och som ger mig internetmöjligheter, som samtidigt är smidigt att använda och har den mediaspelarfunktion så ska den vara sjukt bra och inte bara ett ditklistrat försäljningsargument.

Det som gör att jag tvivlar på Iphone är att den är "svanjigt dyr" och att den blir för krånglig med upplåsningar, barnsjukdomar och inbyggda användarbegrännsningar, att jag inte kan ta med ett reservbatteri och max 16gig är också en allvarlig nackdel.

Jag sitter just nu och utbytespluggar i Sydney där jag kan få tag på upplåsta iphones för ca 4.5KKR för en 16Gig variant.

Jag ber om ursäkt för om jag inte specificerat mina krav noggrannare (ett resultat av mitt egentliga ointresse för att sätta mig in i mobilvärlden tidigare) och är extremt tacksam för svar

/Mårten

  • Medlem
  • 2008-04-13 13:56

Det är ju egentligen upp till dig.. svårt att säga

Min kompis tänkte som dig, iphone eller mobil + itouch
han köpte ingen men.
Jag tänker så här, hur ser du på att ha en sak i varje ficka?
det blir ju inte så mycket utrymme? om du tänker att du lyssnar på musik
väldigt ofta som jag gör.

Jag har iphone, är du teknisk av dig och gillar att leka med mobilen, surfa och göra dom saker som finns på iphonen är det ett väldigt bra köp. Iphone har ju den bästa webbläsaren av mobiler

  • Medlem
  • Ludvika
  • 2008-04-13 14:23
Ursprungligen av marten_rose:

Det som gör att jag tvivlar på Iphone är att den är "svanjigt dyr" och att den blir för krånglig med upplåsningar, barnsjukdomar och inbyggda användarbegrännsningar, att jag inte kan ta med ett reservbatteri och max 16gig är också en allvarlig nackdel.

Jag sitter just nu och utbytespluggar i Sydney där jag kan få tag på upplåsta iphones för ca 4.5KKR för en 16Gig variant.

/Mårten

tycker inte att iPhone är dyr jag tycker den är väldigt billig däremot om man jämför med mer avancerade SonyE och Nokia. Jag betalade med frakt hem till dörren 4500:- jämför man det med en N95 8gb som på phonehouse kostar 6999:-
Självklart kan man få ner kostnaden för en N95 genom bindningstid osv men jag gillar personligen inte bindningstid vill jag av någon anledning byta operatör eller liknande vill jag inte vara låst!

I övrigt tror jag du skulle bli väldigt nöjd med en iPhone med tanke på de krav du hade!

//Richard

1
Bevaka tråden