Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudet hackar

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

har ett litet problem med min nyligen inköpta begagnade macbook. när man spelar upp musik eller film så hackar den ibland. det hackar oftast när jag inte använder datorn utan bara har den igång med lite musik på. men ibland när jag använder den mer aktivt också.
har provat både med externt och det interna ljudkortet. samma resultat.
nån som vet va det är för fel?

datorn är en c2d på 2.0ghz. 1 gig ram och 250gig hårddisk.

När du provade externt var det via FW då? I så fall kan det bero på Agere-FW-kretsen.

nej det var via usb. använder VLC. kan det bero på att det inte funkar som det ska med leopard? uppgraderade för ett par dagar sedan. har inte märkt av felet innan.

ingen som kan hjälpa mej? är grymt irriterande att inte kunna lyssna på musik som vanligt...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-15 18:30

Har du det du vill lyssna och se på, på en extern USB-disk? I så fall är det inte konstigt att det laggar. FireWire är mycket bättre.
Och koppla ur det externa ljudkortet när du ska lyssna på musik eller se film.

Ursprungligen av Konrad:

Har du det du vill lyssna och se på, på en extern USB-disk? I så fall är det inte konstigt att det laggar. FireWire är mycket bättre.
Och koppla ur det externa ljudkortet när du ska lyssna på musik eller se film.

En USB-disk klarar lugnt av att spela upp film i hög kvalité.

ops. uttryckte mig lite luddigt. skickar ut ljudet via ett usb2-ljudkort. men det är inte där felet ligger. laggar även när jag använder de inbyggda högtalarna.
testade att köra utan strömsladd ett tag och då försvann det. nu är batteriet nere på hälften och jag sätter i sladden igen: inga hack.
drar den kanske förhastade slutsatsen att när batteriet är fullt och strömsladden i så hackar ljudet?!!? men varför?? och vad gör jag åt saken?

kan ojordade eluttag ha med saken att göra?

1
Bevaka tråden