Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med uppstart av windows (har funkat innan)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-04-15 06:15

Jag har försökt att starta upp windows xp via bootcamp ett par gånger utan lyckat resultat.
Jag bootar om, håller inne knappen, och nu så står den bara och tuggar vid det gråa äpplet och den där snurrande saken bara snurrar tills jag tvingas starta om.

Det var ett ganska bra tag sedan jag loggade in på min windows-partition, så jag kan inte direkt spåra tillbaka vad som har gjorts för att få det att sluta fungera.

Någon som vet hur jag kan kolla upp vad det är som orsakar problemet? Någon logg som skrivs någonstans?

Tack på förhand!

/Dk

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-04-15 09:25

Du håller alltså ner ALT för att få välja vilken partition du ska starta från? Eller?
Om du gör det så ska du inte få upp en grå äpplelogga, möjligen en grå windowslogga..

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-04-15 16:54
Ursprungligen av Creops:

Du håller alltså ner ALT för att få välja vilken partition du ska starta från? Eller?
Om du gör det så ska du inte få upp en grå äpplelogga, möjligen en grå windowslogga..

Yes, Alt.
Jodå, och det har jag fått innan också.
Jag trycker ner alt när jag hör startljudet, och så kommer den till det gråa äpplet med den snurrande saken. Sen ska den komma in i partitionsväljaren, vilket den inte gör öht.
Windowsloggan dyker ju upp först när jag valt windowspartitionen.

Om du kollar i OS X / Systeminställningar / Startskiva då? Dyker Windows upp där?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-04-15 22:06
Ursprungligen av Johan S:

Om du kollar i OS X / Systeminställningar / Startskiva då? Dyker Windows upp där?

Japp. Men där ändrar man väl bara standard-partition att boota ifrån?
Blir ett jäkla bök att ändra den varje gång man ska reboota ju

1
Bevaka tråden