Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

moogfundering

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-04-15 07:58

jag behöver beslutshjälp...vill jag ha en minimoog old school...eller en av de andra minimoog voyager modellerna

vad tycker ni? och varför?

hilfe bitte

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-15 08:38

OS, roligare och pilla och känna sig som herbie.

Senast redigerat 2008-04-15 12:01
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-04-15 09:08

Minimoog OS - för att det är old school & mer kreativt tänkande att behöva krana nya ljud varje gång man står med synten istället för att leta i preset-listan..;)

OM du inte behöver patchminnen för t ex liveframträdande så är OS det givna valet. Touchplattan på voyager är kul, men sitter så oergonomiskt ;P

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-15 09:43

Jag skulle nog välja Voyager (inte OS). Inte för minnena... dessa brukar jag inte använda, däremot är MIDI ganska skönt att ha faktiskt. Sedan undrar jag om man kan koppla in en VX-351 CV Expander till OS?
Den är riktigt rolig och gör Voyagern lite mer modulär samt helt underbar till andra CV/Gate syntar. Jag brukar styra min .COM med Voyagern... brukar bli nice.

Mvh
Demokid

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-15 10:26
Ursprungligen av Demokid:

Sedan undrar jag om man kan koppla in en VX-351 CV Expander till OS?

Japp, det går bra. Däremot fungerar inte (av naturliga skäl) utgångarna från touchplattan.

Bara en tanke, för priset av en Voyager eller OS kan du ju köpa en Moog Little Phatty plus en Prophet 08 Tabeltop, och få rätt bra med flis över i Voyagerfallet.

GIvetvis inte "minimoog" men rätt skön kombo...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-15 13:25

Jag tycker både vanliga Voyager och Old School verkar vara roliga men fick jag välja så skulle jag förmodligen att föredra Old School ... Jag har beställt hem en OS men tyvärr levereras de första exemplaen inte till Sverige förrän tidigast i maj

  • Medlem
  • 2008-04-15 19:39

spanky..jag har en ms20..så jag är inte så intresserad av en little phatty faktiskt.

Jag kommer framförallt att använda den för livebruk är tanken. Har också en cwejman s1 hemma som jag tänkte kompletteras fint med en minimoog..sedan är jag SJUKT peppad på cv expandern....grymt kool grej
kanske blir en voyager...patchminnet är ju inte så snyggt...men samtidigt går det fortare för just live bruk.

det skall såklart funderas på en sväng till

tack för all hjälp

värme

1
Bevaka tråden