Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spridd macrapportering hos IDG

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Just nu på IDG.se så finns tre macrelaterade nyheter, en från Computer Sweden om försenad PowerBook 17", en från Internetworld om Apples ryktade musiksatsning och en från it-branschen där Oscar Bjers, Apples Nordenchef, ratar idén om egna Apple-butiker i Sverige. Samtidigt så är MacWorlds egna hemsida inte uppdaterad sedan den 28 januari. Lite som upp-och-ner-vända världen, typ. Kul dock att Apple och mac är så pass synligt i andra tidningar.

• Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-03-05 16:43

Det är ju riktigt bra. Hoppas försäljningen kan ta fart.

Jag har också märkt av att det rapporteras en hel del om Apple på IDG, vilket självklart glädjer mig. Det som dock är mindre glädjande med IDG är kommentarerna som Apple-artiklar kan få, det finns *riktigt* insnöade PC-nissar där.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Patrik Skulski:
Jag har också märkt av att det rapporteras en hel del om Apple på IDG, vilket självklart glädjer mig. Det som dock är mindre glädjande med IDG är kommentarerna som Apple-artiklar kan få, det finns *riktigt* insnöade PC-nissar där.

Ärligt talat så är nivån på många av kommentarerna hos IDG, oavsett vad artiklarna handlar om, rätt låg. Om det till exempel rapporteras om en ny Nokia-nalle så bryter det genast ut ett Nokia vs. Ericsson-krig. Det har dock blivit lite bättre på sistone, men fortfarande är det en låg nivå.

• Medlem
  • 2003-03-05 17:35

Eller om man snackar om bilar eskalerar det lätt till Audi - BMW kriget.

Datorkriget är ointressant. Vad som är mer intresaant är sådana här slutsatser:

En orsak är lanseringen av OS X som, eftersom det bygger på Unix, gör att problemet med kompabiliteten med pc är borta

Suck...

Marcus: Ja, tyvärr de brukar sällan få det helt rätt.

Adrian: Jo, visste har det blivit bättre, det var helt horribelt inte allt för länge sedan. Vists bryter det ut krig när det gäller andra produkter också, men det är då det handlar om Macar som man reagerar mest.

1
Bevaka tråden