Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

sms-historik efter backup uppdelad i två beroende på +46

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, råkade ut för ett problem här som jag inte stött på tidigare.

Jag uppdaterade precis min 1.0.2 till 1.1.4 med Pwnage tool, och återställde sedan min backup från iTunes för att få tillbaka sms och annat. Men när jag nu går in bland mina sms så är flera kontakters historik uppdelade i två, en där numret är registrerat med +46 och en där det är registrerat utan detta. Hur gör jag för att "slå samman" dessa konversationer till en? Har provat att lägga till båda varianterna av nr till kontakterna, men historiken fortsätter ändå att vara delad, men den känner igen kontakten med namn vid båda konversationerna.

tacksam för funderingar kring vad man kan göra åt detta!

Har du provat att lägga till SwePhone?

om du inte vet vad det är så gå in på ifun.se ;D

När du lagt till SwePhone sourcen så får du upp en kategori typ SwePhone 1.1.4, lägg till svensk nummerformatering, borde fixa biffen

Jag har provat både med och utan SwePhone. Det fixar tyvärr inte biffen. Det är på nåt sätt som att telefonen känner igen mitt första sms ut till alla kontakter som en egen historia, och alla efter det kommer som en separat historia. Och de som nu kommer som nya fortsätter på det första sms:ets historia, dvs all min sms-historia efter det första till varje kontakt har hamnat som separata avskilda konversationer som inte fylls på längre.

Smoothie:
Jag har någon sjuk anledning börjat få samma problem som ovan, trots Swephone.
Endel kontakter hamnar på fler ställen i sms-listan och endel står bara som telefonnummer.
Helt sjukt och jag fattar inte varför.
Har Svenska nummer, Region code och App support installerat. Provat att avinstallera och återinstallera i olika variationer och nu tillbaka med alla.
Ändå samma krångel.

Tja, har nog ingen annan lösning :(.... Har för mig att det löste sig när jag installerade swephone.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-16 11:36

Har du dina telefon nummer sparade med +46 som förval? Kanske det fixar problemet. Men jag har sett att vissa operatörer skickar fel formaterade telefon nummer (istället för 0046 eller +46 står det endast 46) vilket inte fungerar så bra.

//Rob

En tanke jag fick, måste man lägga in swephone innan man lägger tillbaka backupen från itunes? Det kanske påverkar hur telefonen tolkar smsen när man synkar tillbaka dem?

Jag har blandat med +46 och utan. Vissa med både och.

Ursprungligen av theplague:

Jag har blandat med +46 och utan. Vissa med både och.

Samma här. Även om jag lägger till båda varianterna på en kontakt så fortsätter historikerna att vara delade, och inkommande sms fortsätter på den äldsta historiken. Det känns som att iphone tidigare har länkat ihop de nyare till de äldre, men att länkningen inte förs över till backupen. Nån form av smarthet som inte backupas?

Jag har en delvis lösning på problemet. Mitt problem var främst att sms skickade till 070X XXXXXX kom som en tidigare historik med ett fåtal, och att större delen därefter hade kommit till +4670X XXXXXX. För att koppla de senare sms:en till den första historiken (som alla nya sms kommer till) så tog jag bort historiken med de äldsta smsen. Denna historik var till 070X XXXXXX. Sedan bytte jag nummer på kontakterna vars sms jag ville spara till +4670X XXXXXX så att den nyare historiken kopplades till kontakten, och sedan tillbaka till 070X XXXXXX. Nu är personens historik kopplad till smsen som från början kommit till +4670X XXXXXX, och de fortsatta smsen som kommer till 070X XXXXXXX läggs på samma kontakt och historik eftersom jag ändrat nummret på kontakten i iphone efter historiken kopplats till just den kontakten.

det blev lite rörigt, men kort sagt kan man säga att det gäller få historiken att koppas till en kontakt, och sedan kan man ändra nummer på kontakten för att få de kommande smsen rätt. men hur man slår ihop två olika historiken vet jag dock inte...

1
Bevaka tråden