Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musiktjänsten iTunes (IDG error)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-02 14:18

"Förhandlingar pågår nu mellan Apple och Amazon kring den nystartade musiktjänsten iTunes."

Samma sak en gång till...
iTunes är inte musiktjänsten!
Verkar svårt det här med äpplen och päron.

Tjänster heter iTunes Music Store vilket gör förkortningen iTunes berättigad tycker jag.

Kanske att en tidning ska kalla tjänsten vid dess riktiga namn.

/c

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-02 14:32

iTunes är inte samma sak som iTunes Music Store och IDG vet om det.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-02 14:33
Citat:

Skrevs ursprungligen av Christian Åhs
Tjänster heter iTunes Music Store vilket gör förkortningen iTunes berättigad tycker jag.

Kanske att en tidning ska kalla tjänsten vid dess riktiga namn.

Jag tycker inte man bör förkorta och röra ihop tjänsten med den fristående programvaran. Det skapar bara förvirring.
Det är lite som MSN, som kan betyda flera olika saker beroende på vem man pratar med.

Rätt ska vara rätt.

Efter ha gjort så många gånger samma misstag om och om igen så finns det bara två förklaringar: dom är sämst journalister, eller så är det en konspiration emot oss.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-02 15:07
Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Efter ha gjort så många gånger samma misstag om och om igen så finns det bara två förklaringar: dom är sämst journalister, eller så är det en konspiration emot oss.

Eller helt enkelt väldigt stressade och tycker att iTunes och iTunes Music Store låter ungefär likadant och måste därmed vara samma sak.

Noterade också att det var PC för Alla som skrivit artikeln.
Liknande misstag kanske hade uppstått om MacWorld hade skrivit om något PC-relaterat?

• Medlem
  • Hammarö
  • 2003-06-02 15:37

Och lagom tills det att Itunes Music Store har blivit ett uttryck som alla förstår så lär ju Microsoft släppa IMS (Internet Music Store)

1
Bevaka tråden