Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har nån en iPhone lagligt i Tyskland?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag bor i Hamburg har länge varit sugen på att skaffa en iPhone lagligt från T-Mobile, alltså med abo och så. Nu när de kör den här kampanjen fram till sista juni är jag ännu mer sugen och undrar om det är nån annan här på forumet som bor i Tyskland och har en iPhone via T-Mobile? det som lockar med abonnemanget är att det ingår flatrate på EDGE och då jag ofta behöver skicka mail och kollar grejer på nätet med min mobil känns det bra. Men hur pass bra funkar det egentligen, har ingen erfarenhet av EDGE tidigare.

/Carl

Hmm...kanske inte fanns så många tyskar på det här på 99mac.......grubblar fortfarande lite på om jag ska slå till eller ej.

/Carl

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-24 19:39
Ursprungligen av julius:

Hmm...kanske inte fanns så många tyskar på det här på 99mac.......grubblar fortfarande lite på om jag ska slå till eller ej.

/Carl

Varför det??? Bara att slå till.... vad gör att du tvekar?

Eftersom det mesta tyder på att det kommer en ny iPhone de närmsta månaderna, det är det som gör att jag är lite kluven. Fast å andra sidan vet man ju inte hur lång tid det kommer ta för en eventuellt ny iPhone att leta sig över Atlanten och den lär ju inte bli så billig heller.
Blir ett köp idag!

/Carl

Om nu den nya iPhonen kommer att ha 3g, vilket är jäkligt troligt så kommer den att komma till Europa mycket snabbare än vad den nuvarnadra iPhonen gjorde...

Som rykten säger så skall ju iPhone 3g släppas i Italien först, inget man kan lita på helt säkert är ju att Apple inte är så dumma att dom släpper iPhone 3g i USA när 3g-nätet är totalt värdelöst där.

• Medlem
  • International user
  • 2008-05-05 09:12

T-Mobile erbjudandet gäller fram tilll slutet på juni. Om 3G iphone kommer så kommer den med största sannolikhet presenteras på WWDC den 9 juni. Alltså har du 3 veckor på dig att teckna avtal om den skulle inte presenteras.

//Rob

Rob, du har rätt....men det blev ett köp ändå för någon vecka sen och jag är mer än nöjd! En helt fantastiskt makapär och jag är väldigt impad över hur bra det går att surfa och kolla kartor och mail och annat över EDGE. Antalet öppna nät är inte lika många här som i Sverige (har inte hittat ett enda öppet hittills...)

Skönt att ha den utan att behöva cracka och greja också...nu ser jag fram emot mjukvara 2.0!

/Carl

1
Bevaka tråden