Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Express och högtalare

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har köpt en Airport Express och skulle nu också vilja ha Macens musik i andra rum.

Om jag förstår saken rätt räcker det med "powered speakers" och en kabel.

Någon som har något förslag på "powered speakers" som fungerar i sammanhanget?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-17 18:30

Powered speakers funkar alldeles utmärkt.

Jag har en JBL On Tour som rese- och hemmahögtalare, de fungerar bra men locket fälls ihop av sig själv ibland. Drivs på 4 AAA eller medföljande nätadapter. Jag har dem kopplade till min AP Express med en vanlig audiokabel. När ingen musik spelas går högtalaren i viloläge efter ett tag, men startar automatiskt på en halv sekund när du kör igång igen.

En polare har Logitech MM50 som hemmahögtalare, de känns aningens kraftfullare i ljudet. De har inbyggt uppladdningsbart batteri, kanske onödigt för din användning.

Ingen av dem ger fullt hifiljud, då får du nog titta på lite vanlig audio.

  • Medlem
  • 2008-04-17 18:38

"powered speakers", dvs högtalare med inbyggt slutsteg. Pratar man monitorer för musiklyssning så kallas de för aktiva monitorer. Samma sak.

Vad som helst som du kan koppla in din airport i funkar.

Ursprungligen av jgb:

"powered speakers", dvs högtalare med inbyggt slutsteg. Pratar man monitorer för musiklyssning så kallas de för aktiva monitorer. Samma sak.

Vad som helst som du kan koppla in din airport i funkar.

Måste jag inte ha ett inbyggt slutsteg för att kunna lyssna på musik, menar du att en vanlig, enkel högtalare, med rätt kontakt, duger?

Aktiva monitorer får du gärna förklara.

  • Medlem
  • 2008-04-18 15:04

Jo precis, du måste ha inbyggda slutsteg i högtalarna. Det är det som de kallar för "powered speakers".

Aktiva monitorer är monitorer med inbyggda slutsteg.

Jag har ännu inte löst högtalarfrågan, men så såg jag denna trådlösa och vattentäta högtalare.

"Denna trådlösa högtalare kan kanske vara något för den som har en stor pool hemma och vill ha högtalare guppandes i den.
Högtalaren som är gjord av företaget Grace Digital Inc är vattentät och kopplar upp sig mot en basstation dit du kan koppla din MP3-spelare eller annan ljudkälla.
Den tål att vara under vatten en kortare period.

Högtalaren kan som mest vara cirka 45 meter i från huvudenheten.
Batteritiden i högtalarna är cirka sex timmar och varje högtalare är försedd med fyra små lampor som lyser upp poolen..."

gracedigitalaudio

Frågan är kan jag strömma musik från min iMac, via Airport Express ut till dammen alldeles utanför?

1
Bevaka tråden