Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Itunes hittar inte iphone?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-04-17 17:19

Hallå, efter ett misöde igår så har jag nu rejäla problem med min iphone, så jag hade tänkt restora hela skiten osv osv. Nu är det dock så, att jag verkar ha problem med att få itunes att hitta min telefon? Någon som har tips på vad man kan göra?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-17 18:39

Hej, tråkigt att höra att din iPhone krånglar.

Har du provat alla grundläggande saker, som en full omstart av telefonen, att ladda batteriet, starta om iTunes, starta om datorn, använda en annan usb-sladd, etc?

Svårt att hjälpa dig utan mer information. Vad får du för felmeddelanden? Vad säger systemloggen? Vad kör du för versioner av iPhone, iTunes och operativsystem? Vad var det för missöde som drabbade telefonen igår? Kan du använda telefonen alls, eller är den helt död?

Ziphone och unlock.no är några sidor som brukar ha tips om återställning och annat relaterat till upplåsning. Har du kollat dem?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-04-17 22:11

Vad som hände igår var att telefonen ramlade ur fickan från ett par byxor som jag skulle ta från en stol. ett fall på ~0,5 meter kanske.

efter det så hände massa skumma grejer med telefonen, datorn hittade den inte, sen så krashade/stängdes musikspelaren av efter x antal sekunders spelande. (obs enbart när jag spelade med högtalare?!).

Det värsta var dock att min homeknapp slutade fungera + att datorn inte vill hitta telefonen.

Det senaste jag hade gjort med telefonen var att ziphona den. Nu har jag med hjälp av bootneuter fixat bootloader till 4.6 igen, och jag tänkte prova på att göra en helrestore.

Det jobbiga är att när jag sätter mobilen i dockan, så hittar varken itunes eller ibrickr eller något annat program den typ.

Telefonen känner ju av att den ansluts till något, så den sätts igång (om sladden inte är kopplad till datorn) eller kommer in i "anslut till itunes" bilden (om sladden är kopplad till datorn) men längre har jag inte kommit :(:(

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-20 17:28

Tråkigt, det låter som glapp, ett typiskt hårdvarufel. iPhone är lite känsliga för höga fall mot hårda golv om du inte har något fodral på dem.

Du kan ju prova att knacka lite lätt, eller klämma runt nederdelen där hemknappen och dockningskontakten sitter och se om det blir bättre kontakt.

Jag skulle nog försöka göra ett garantiärende av det.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-04-20 20:37

Är det ett vanligt fel bland iphone'sen? (glapp)

Verkar inte som om klämmning/knackning hjälper så mycket, så får väl rikta in mig på ett garantiärende. Vet dock inte riktigt hur jag skall göra iom att den är upplåst osv just nu och det är svårt att göra en restore.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-05-12 13:41

Har ett liknande problem så väljer att posta det här!
iTunes visar inte min iPhone när jag ansluter den till datorn vilket ju gör att jag inte kan synka nånting från datorn. Ända sättet att få iTunes att se telefonen är om jag sätter den i återställningsläge. iPhoto öppnas och vill synka foton från telefonen och de fungerar att synka med datorn på jobbet (PC).
Hemma kör jag Mac OSX Leopard (pirat) och har kört alla uppdateringar.
Fungerar även att synka min iPod med hemdatorn (iPhone-sladden).
Jag har provat att återställa telefonen med Ziphone men utan resultat. Verka vara nåt med datorn!
Nån som har nåt tips?

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2010-11-25 22:27

Uppdaterad Os nu får inte IPhone kontakt med datorn?

Uppdaterad just till Os 10.6, köpt version inget fuffens, nu får inte IPhone kontakt med datorn? Kopplar jag in Usb-sladden hörs det ett sådant "pling" ljud och mobilen börjar ladda, men internetdelningen funkar inte och ITunes startar inte, IPhone Explorer hittar den inte heller. Startar jag själv ITunes hittar den inte mobilen. Whats up?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-25 23:38
Ursprungligen av bugsby:

Uppdaterad just till Os 10.6, köpt version inget fuffens, nu får inte IPhone kontakt med datorn? Kopplar jag in Usb-sladden hörs det ett sådant "pling" ljud och mobilen börjar ladda, men internetdelningen funkar inte och ITunes startar inte, IPhone Explorer hittar den inte heller. Startar jag själv ITunes hittar den inte mobilen. Whats up?

Apple - Support - iPhone - iTunes Troubleshooting Assistant

Fick också problem med min iPhone 4 nu imorse.. iTunes hittar inte telefonen men iPaden hittar den. Telefonen laddas och allt ser bra ut men ingen tecken att den finns i vänsterrutan.. Ska jag ominstallera iTunes ändå? Har provat o starta om både telefonen och datorn. Den är nåt skumt med telefonen tror jag. Jailbrekad men det har inte varit nåt problem innan.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-16 08:32
Ursprungligen av westerlu77:

Fick också problem med min iPhone 4 nu imorse.. iTunes hittar inte telefonen men iPaden hittar den. Telefonen laddas och allt ser bra ut men ingen tecken att den finns i vänsterrutan.. Ska jag ominstallera iTunes ändå? Har provat o starta om både telefonen och datorn. Den är nåt skumt med telefonen tror jag. Jailbrekad men det har inte varit nåt problem innan.

Kolla länken ovanför.

Jag har gjort det men kan inte tänka mej att det är nåt fel på iTunes heller i ju med iPhonen svarar inte på andra Macen heller. Det är sista steget i deras guide. Jag dockade senast för 2 dagar sen.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-16 19:32

Ok, låter som att det är dags för en restore.

Den lär antagligen hittas i DFU

Grejen är att jag kom på att jag installerade en jailbreakad app som gör att man får upp iPhonen som en usb- enhet. Har tagit bort den med ingenting hände. Ska kolla dock om det kan vara den som fortfarande spökar tro?

Det var usb drive som var felet. Tyvärr verkar det inte funka med den cydia appen. Tyckte att det var en bra app annars att komma hem till folk o slänga över grejer med sladd över där.

1
Bevaka tråden