Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BCR 2000 "försvinner" ur Cubase SX3

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er!
Jag sitter och "bygger om" min studio inför en mixsession. Ut med masterklaviatur, in med en rejäl borsskiva på stativet och tangentbord, BCR och Houston på bordet. Snyggt och prydligt och bra ergonomi. När jag skulle testa riggen märkte jag att min BCR inte var med. I device setup i Cubase stod det att BCR:en var "not connected" och den anslutning där den varit förut var borta. Jag provade att koppla in mitt masterklaviatur igen, och då dök den upp. Nu verkar inte det heller funka - oavsett om jag har masterklaviaturet inkopplat eller inte så funkar inte BCR:en. Vad i jösse namn kan det vara för fel? Jag har kopplat i och ur så att jan är helt väck, så alla tips tas emot med tacksamhet!

Problem solved... Tydligen är numreringen av USB ljudenheter dynamisk... Det som var Ljudenhet (2) blev ljudenhet 1 när jag plockade bort masterklavvet, men mappningen till BCR:en uppdaterades inte. Klantigt av mig, men också korkat av Windows... Tycker jag. Faktiskt.

1
Bevaka tråden