Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fråga rörande klickande ljud på Ipod Classic.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag blivit ägare av en 80gb ipod classic efter många timmars musiklyssnande med tidigare modeller som mini och nano.

Åkte dit på ett problem som verkar vara ganska vanligt dvs att min ipod rebootade om och om efter jag "råkat?" fiffla alarm inställningar. Men efter lite läsande på forumet återställde jag ipoden från disk mode och nu håller jag mig borta från allt vad alarm heter.

Men eftersom att min Ipod är sprillans nu vart jag lite nojig, det är så att den för ett litet klickande ljud ibland när man väljer olika låtar, jag har inte stött på det på tidigare modeller men det kan kanske ha att göra med att det rör sig om en större hårddisk nu.

Tänkte bara se efter om någon vet något om detta så jag kan reklamera om det nu visar sig vara
ett fel.

Tack på förhand.

Det är troligen hårddisken som läser, den ger ifrån sig ett litet klickande ljud när den läser/skriver.
När man valt en låt så läser hårddisken direkt in låten och de närmaste låtarna i spellistan till flash-minnet, som gör att den inte blir känslig för stötar. Det är därför man inte ska bläddra bland låtar medans med springer eller liknande, om hdd:n skakas när den läser så kan det resultera i diverse allvarliga problem.

Iallafall, om iPoden låter likadant när du synkroniserar och lägger in data på den så är det med största sannolikhet bara hårddisken som skriver.

Och angående att du inte träffat på det tidigare är att nano har flash-minne, vilket gör att den inte har några rörliga delar, iPod mini har en annan sorts hårddisk, som är mycket mindre i storlek och kapacitet, den är mer stöttålig, och låter inte lika mycket som hdd:n i en classic.

1
Bevaka tråden