Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari hänger sig då och då

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tror att antingen jag gör fel och datorn inte hinner med att tänka eller så är det en bugg.

Safari låser sig titt som tätt, ibland vid växling mellan olika fönster, kolla på video, surfa på en sida eller redigera information på en sida.

Då innebär det att även datorn låser sig. Det gillar jag inte.

Kan datorn få för mycket input av för snabba musrörelser eller musklick?

Det är bara det jag kan härleda orsaken till hängning och låsning av Safari.

Tivolihjulet kan snurra i all evighet och ibland har det även hänt att alting fryst. Inte ens muspekaren syns.

Är det någon mer än mig som har stött på detta irriterande fel? Vad kan man göra åt problemet?

Mer input innebär ju mer jobb för processorn, men inte ska flinka fingar i Safari sänka datorn. Det tyder snarare på att något går fel och alltså på grund av för högt "tryck".

Klassiska tips är ju att slänga plist-filen och om inte det funkar ominstallera (Safari alltså, inte OS X).

Själv har jag aldrig haft liknande problem med Safari.

Tyvärr har jag också haft problem med Safari, det dyker titt som tätt, särskilt om man backar för snabbt i historiken. Det har även hänt att det låst sig, men det brukar ofta gå att switcha till finder och tvångsavsluta.

Funkar inte det är hemmakuren att stänga locket på MBP och öppna efter tag igen.

• Medlem
  • Linköping
  • 2008-04-22 18:00

Jag hade mycket problem med det förrut men det har blivit mycket bättre med dom uppdateringar av safari och resten av systemet som kommit den senaste tiden.

Jag får generellt bara problem med Safari när tunga Flash program körs, speciellt om Flash ligger i flera tabbar. Så jag undviker dessa sajter.

Skumt meddelande

Jag har följande problem:

Nästan varje gång när jag avslutar Safari, kommer det upp en varningsskylt där det står:
Safari har avslutats oväntat … (eller något liknande).

Vad beror det på? Någon som har en förklaring och kanske också ett förslag hur man fixar detta bugg?

Det började komma när jag bytte till första betaversion av en nyare Safari.
Inte så farligt men en smula irriterande är det.

Min nuvarande version är 3.1.2 (4525.22)

1
Bevaka tråden