Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MPC2500 som fryser fast när man sparar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Precis som titeln säger. MPC:n har sen börjat flippat nån gång eller två, fast utan att göra nån skada. Under senare tid har den helt random börja hänga sig när jag sparar projekt... JÄVLIGT JOBBIGT när man sitter efter 2-3 timmar.

Händer också att jag bläddrar bland katalogerna på hårddisken och då plötsligt försvinner allt förutom ROOT.

Är detta problem med hårddisken eller vafan ska jag göra? Har uppdaterat AKAI OS...

HJÄLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2008-04-22 13:59

Kolla så att minneskretsar och disk har kontakt... speciellt minne då det kan ställa till allt möjligt lustigt....

Kanske lika bra att ta tillbaka burken till Jam så får dom spana? Det kan väl inte vara nåt annat än glapp eller nåt skit?

Angående JJ, var kan man läsa mer om det? Har ingen hype på att fixa det förrän jag vet skillnaden.

Tack för de snabba svaren!

http://www.mpc-forums.com/

Annars så kan man ladda hem det och testa själv. Fungerar som demo.. går bara inte att spara något. Sen så kan man gå tillbaka till akaiOS om man inte fastnar för det enklare, mer snabbjobbade och stabilare systemet som även innehåller en massa ny funktionalitet

har varit inne på mpc forums men jag tycker att er hjälp är sjukt mycket snabbare och mer pedagogisk.

fortfarande... ingen som ens har haft samma problem med sin mpc? jag funtar nästan på att öppna den själv. är det en skev idé eller är det relativt lätt?

1
Bevaka tråden