Ren magi !
Tycker jag att det är att kunna sitta på spårvagn och titta påriktiga filmer på min iPod Touch eller iPod Nano (senaste). Inga trailers eller kortfilmer utan hyfsat nya, riktiga filmer. Filmerna kostar ca 18-24 kr att hyra i en månad. Sedan försvinner de.
Det står inte att iPod Touch är med bland dom iPoder som man kan ladda ner filmer i men det fungerar.

Jag har ordnat presentkort och adress genom en släkting i USA och skaffat ett USA-konto på iTunes. Lätt som en plätt...om man börjar i rätt ordning och går in på Apple först (och trycker på Redeem) och inte kopplar kontot till något betalkort.
Finns ju en del trådar om detta men tänkte det var kul att diskutera hur fantastiskt det är med dagens teknik. Förstår inte att alla samtal "krockar" i luften ! Fast jag fattar inte hur båtar kan flyta på vattnet heller (ja, jag vet om ytspänning men ändå...).

Känns nästan som om det är mer magi och poesi i teknik än i konstarter. Jag menar, jag kan förstå hur man kan måla en tavla men vet egentligen inte hur tex internet fungerar.