Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphonen hänger sig och skärmen börjar flimmra

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! jag har fått ett tråkigt problem med min nya iphone. Det är en 1.1.4 som jag unlockade, jailbreakade och aktiverade med iliberty+. Allt funkade prima och jag installerade lite spel och applikationer och lekte runt lite.

Igårkväll, när min tjej satt och spelade lite icopter på den, så började skärmen flimmra (apple-loggan syntes i mitten av skärmen och hela skärmen blinkade..). Den startade nog om men misslyckades med att boota på nåt sätt.. så skärmen bara flimmrade istället.. Var tvungen att stänga av den genom att hålla nere power-knappen ett tag.. Sen startade den och funkade bra ett tag men hängde sig sedan på samma sätt vid olika tillfällen..

Det är möjligt att min tjej kom åt power-knappen och home-knappen samtidigt första gången problemet uppkom. Nu vet jag inte vad jag ska göra för jag vågar inte återställa den ifall den skulle hänga sig mitt i proceduren... den hänger sig väldigt ofta nu..

någon som haft nåt liknande problem eller har några förslag på vad jag kan göra åt saken?

Väldigt tacksam för svar!!

Var inte rädd för att återställa, det brukar fixa det mesta

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2008-06-29 14:53
Ursprungligen av mackeswissman:

Var inte rädd för att återställa, det brukar fixa det mesta

Jag har engelskt OS X, och antar att det är "Restore" knappen du menar där? Om man trycker på den, behöver man hacka om telefonen då eller är det bara all musik, filmer m.m som försvinner?

Denna restore knappen menar jag:

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-29 22:40
Ursprungligen av p2d:

Jag har engelskt OS X, och antar att det är "Restore" knappen du menar där? Om man trycker på den, behöver man hacka om telefonen då eller är det bara all musik, filmer m.m som försvinner?

Ja, du måste hacka om.

Ge det någon dag, skulle den fortsätta besvära dig så kan du göra en restore utan att vara orolig.

Det man ska veta är att vid alla "hack" så modifieras ju programvaran i telefonen på ett sätt som den egentligen inte är "tänkt" för... Har hänt att min Iphone fått något ryck någon gång och flippat, för att sen fungera som en klocka efter en sync eller återuppladdning av batteriet.......

tack för svaren! Men jag har fortfarande inte fått ordning på iphonen..

Testade att återställa telefonen via itunes.. har testat både till version 1.1.3 och till 1.1.4 men icke. Det har till och med blivit ännu värre.. nu kan jag inte ens starta telefonen i "normal mode".. Och ifall jag startar den i recovery mode så hänger den sig ganska fort och skärmen börjar flimmra. Nu har jag testat så mycket olika saker så jag knappt kommer ihåg.. har nog lagt ner sammanlagt 15 timmar på skiten..

Jag undrar om det kan vara något fel med basebandet eller med bootloadern? Dessa återställs väl inte när man återställer telefonen via itunes. Det som gör saken extra jobbigt är ju att den inte kan va igång tillräckligt länge för att testa saker och ting utan den hänger sig nästan direkt.. Har testat återställa den genom att va i recovery mode och i dfu mode.. men ingenting verkar bita på den..

Hoppas verkligen inte det är något hårdvarufel...

Är det någon som har några förslag på vad mer jag kan göra med den?!

SMS menyn och internet hänger sig

PROBLEM MED MIN IPHONE 1.1.3

När jag skall gå in i sms funktionen så hänger sig hela iphonen och ibland så vill den knappt svara om jag trycker på powerknappen eller hemknappen. Detta kan även också hända när man är inne på safari, så rätt som det är så bara den går ut i programmet. Men främst så hänger sig hela Sms menyn, Riktigt jobbigt!

Någon som vet något om detta?
Skall man låsa upp den på nytt, eller är det något program som man laddat ner som man inte skulle gjortr! Hjälp uppskattas!:confused:

1
Bevaka tråden