Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone dör ibland

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en Iphone 1.1.4 OOB som jag körde PWN på.
Har även lagt in Swephone, fixat svenskt tgt-bord på den och installerat lite apps från installer.
Den har fungerat näst intill felfritt hittils. Men igår hände något skumt.
Phonen bara "dog". Rakt av... Blev helt svart och inget hände vad jag än tryckte på. Efter en Reboot med lås-knapp+home satte den igång efter lite tuggande med apple-loggan.

Samma sak hände idag....

Eftersom det hänt två gånger känner jag inte att det finns någon anledning att göra någon "insats" typ restore eller sådär än, men problemet kan ju komma igen..... Så min enkla fråga är bara om någon varit med om samma problem?

edit: Det är BARA det här som varit problemet också

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-24 23:43

Jag har samma. I kombo med att den hänger sig precis innan man ska låsa upp "knapp"låset.
Varierar från kanske en gång om dagen, till 7-8. När jag verkligen behöver ringa kan man ge sig fan på att den dyker. Ibland så djupt att jag måste låta den vara avstängd i en halvtimme eller så innan den går igång igen.
Ingen verkar ha något vettig lösning så jag kör på som det är, hoppas på att 2.0 gör något slags underverk.

Det skummaste är att jag och farsan köpte samtidigt och jag körde PWN på den också... Och han har inte haft några som helst problem, så jag börjar fundera på om det kan vara någon 3rd party app som bråkar eller så

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-25 15:45

Att den låser sig har helt och hållet försvunnit för min del efter att jag pwnat telefonen.

1
Bevaka tråden