Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tappat bort Installer app.?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Av någon anledning har "Installern" försvunnit helt från min Iphone 1.1.4. Det började med att jag skulle installera applikationen "Space limit fix" vilket avbröts av någon anledning. När jag sedan gick tillbaka till "summerboard" startade telefonen om och när jag var tillbaka till "Summerboard" så var "Installern" borta.

Jag gick då in i telefonen med "Open SSH" och hittade igen applikationsmappen "Installer" som dock var helt tom. Jag fick då ett tips att köra iLiberty 1.51. för att få tillbaka "Installer app" vilket jag då försökte göra utan att lyckas.

Jag gick tillväga enligt följande:
Jag pluggade in min Iphone 1.1.4 (Knäckt med Ziphone) och körde sedan programmet iLiberty1.51. Klickade alla rutor utom den sista som man om jag förstod det rätt, skall klick i om man vet att man har bootloader 4.6. Eftersom jag kört Ziphone så utgår jag från att min telefon nu är bootloader 3.9 och inte 4.6 därav klickade jag inte i den rutan.

Jag körde sedan igång iLiberty1.51 som började med att sätta telefonen i "Recovery mode" för att sedan börja förbereda "Jailbreak" proceduren. Längre än så kom jag tyvärr inte. Programmet tuggar bara på samma ställe sedan (jag försökte i minst 20-25 minuter men ingenting hände).

För att lösa problemet avbröt jag, gick in i Itunes, körde tillbaka telefonen till fabriksinställningarna, körde Ziphone igen och öppnade telefonen vilket gick alldeles utmärkt.

Problemet kvarstod dock. Den nu öppna Iphonen 1.1.4. har ingen "Installer" vilket jag ser som märkligt då den per automatik fick det förra gången jag öppnade samma telefon med Ziphone.

Jag står tyvärr på ruta 1 och vet inte vad jag skall göra för att få tillbaka "Installern".

Vet inte om det ligger kvar något eventuellt fel i på telefonens hårddisk, efter det att jag kört tillbaka telefonen i fabriksläget, som orsakar mitt "Installer" problem. Om så är fallet finns det något sätt att totalt rensa telefonens hårddisk och börja om från början igen?

/Kenna

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-28 11:54

Körde du iLiberty+ utan att göra en Återställning till original 1.1.4 i iTunes först?

Gör så här att du laddar ner 1.1.4!
Sätter din iphone i recovery mode (stäng av den , håll inne home-knappen och sätt i usbsladden)
itunes kommer nu säg "din iphone är i recovery .,.blablabla", tyck ok
Håll nu nere shift (pc) option/alt (mac). leta nu rätt på din 1.1.4.
Simsalabim
Så har du 1.1.4
lås NU upp din iphone med tex , iliberty+
välja allternativent typ lås upp aktivera och jailbreaka. Gör nu som programet säger, typ recovy mode å liknande
Sen ska det funka!

Installer.app försvann

Hej. Jag kan börja med att jag kan nästan ingenting om det här med iPhone och allt som hör till. Jag har en iPhone 1.1.2 som är "jailbreakad" med ziphone tror jag det hette, det var en som gjorde det åt mig.
Iallafall, för ett tag sen så var jag inne på Installer.app och tankade lite onödiga program, så hittade jag blinker, och när jag hade laddat ner det så försvann Installer.app från menyn. Och nu vill jag verkligen ha tillbaka Installer.app till min iPhone, kan någon snälla skicka en länk på svenska med "noob" språk så jag fattar hur jag ska göra, allt det här med förkortningar och namn på saker är jag totalt nollställd på.
Tack på förhand. /Oliver

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-05-06 08:52
Ursprungligen av OliverNordgren:

Hej. Jag kan börja med att jag kan nästan ingenting om det här med iPhone och allt som hör till. Jag har en iPhone 1.1.2 som är "jailbreakad" med ziphone tror jag det hette, det var en som gjorde det åt mig.
Iallafall, för ett tag sen så var jag inne på Installer.app och tankade lite onödiga program, så hittade jag blinker, och när jag hade laddat ner det så försvann Installer.app från menyn. Och nu vill jag verkligen ha tillbaka Installer.app till min iPhone, kan någon snälla skicka en länk på svenska med "noob" språk så jag fattar hur jag ska göra, allt det här med förkortningar och namn på saker är jag totalt nollställd på.
Tack på förhand. /Oliver

Det är inte så lätt att bara med ett kommando få tillbaka den.
Bästa sättet är att återställa den totalt, och jailbreaka den igen....

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-05-06 11:53

Återställ den.

1. Tryck på Återställ i iTunes... tryck okej på att återställa och uppgradera.

2. När den är klar... starta iLiberty+ och tryck på knappen för Aktivera/Jaibreaka/Låsa upp

3. Sedan har du den fäsk med Installer... och du får installera SwePhone ifrån Installern för få allt på Svenska... och det du nu vill ha.

tack så mycket. men då måste jag bara fråga en sak till, går det bra att ha 1.1.4 med jailbreak utan att ha nå trubbel med att ringa/smsa eller generellt.

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-05-07 19:31

Senaste ska du ha... 1.1.4 alltså

Hej hej.. Ska hjälpa en kompis att installera svensk ordlista på hennes 1.1.1 lur..

Nu när jag tittar på den så finns inte installer.app ... Kan man på något sätt få tillbaka den utan att återställa osv? HOn har inte sin dator här ( är på resa) och vill inte återställa telefonen och förlora foton etc? För det är väll det som händer om jag uppgraderar med pwnage eller? (kommer inte ihåg?)

Eller kan jag köra pwnage och få hennes telefon till en 1.1.4 med alla nummer och bilder kvar? (utan att behöva använa hennes dator, med "iphone backupen"?)

Tacksam för snabbt svar...

1
Bevaka tråden