Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tomt usb-minne verkar vara fullt

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-04-26 19:06

Hejsan!
Jag äger ett Kingston usb-minne. Idag när jag skulle lägga över massa låtar jag hade i läxa så stod det att det inte fanns utrymme. Minnet är på 1 gig och var, tillsynes, helt tomt.
När jag kollar på infon så står det att det bara är någon mb ledigt.

Kan/ska jag formatera om mitt minne på min mac?

Hjälp!
Tack.

Kan vara att du har en full papperskorg på pinnen, prova ha pinnen i och välj "Töm papperskorgen".

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-04-26 20:16

TACK du. Det hjälpte.
Dock blir det inte helt tömt. Varför är det så?

Macen lägger en del filer som börjar med punkt (.) på så sätt syns de inte i en Mac. Pluggar man in minnet i en PC syns dessa filer. Enklaste lösningen, skit i dem. De tar knappt ngn plats.
Vill du ha bort dem finns det små program som fixar det med drag and drop.

Skall på hundpromenad nu, återkommer.

Hur tomt blir det?

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-04-26 20:42

"Kapacitet; 983,7 MB
Tillgängligt; 865,7 MB"

Det var på pcn jag skulle överföra förut. Där såg det som sagt ut som att den var tom, såg inte en enda fil.

Nu är ju minnet betydligt mer användbart, tidigare var bara några MB ledigt... Bra. Tack.

118MB i bråte? Nä, det verkar vara ngt fel där.

Tycker du kan använda programmet Skivverktyg som ligger i Verktygsmappen inne i Programmappen. Se till att du klickar på minnet i vänsterspalten så du inte raderar ngn annan skiva bara.
Väljer du "MS-DOS-format" på minnet så funkar den i både Mac & PC.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-04-26 21:10

...och genast så blev 981.6 MB tillgängligt. Jo, jag tackar jag.

Tack så jättemycket.

Ursprungligen av juliai:

...och genast så blev 981.6 MB tillgängligt. Jo, jag tackar jag.

Tack så jättemycket.

Så lite så.

Bajj the wäjj...

Varför inte skriva en presentation av dig själv under "Presentationer" nu när du blivit en 99:are. Du är väldigt välkommen in i värmen här, och 99 behöver alltid hjälp med nåt.
Kanske är du duktig på ljud? Bild? Kameror? Kolla gärna i de trådar som du känner du är intresserad av. Genom att hjälpa andra lär man ofta sig själv.

1
Bevaka tråden