Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! Min iPhone bara DOG!,...varför?!

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-04-27 23:09

Hej alla iPhone älskare...
En av de värsta upplevelserna i mitt liv har nyligen skett....
Min mobil har funkat perfekt i 2 veckor... den är ZiPhone upplåst... allt har funkat precis... plötsligt så när jag tog ut den ur fickan var displayen helt svart...... tryckar på alla knappar men inget får den att vakna... pluggar in den i elutaget... fortfarande DÖD!...

Vad har hänt?
Kortslutning?....
Vart ska jag vända mig?
Hur kan jag väcka liv i min baby?

Snälla hjääälp

Tack alla!

//Navve

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-27 23:11

hållt inne home knappen och topknappen samtidigt i 10sek?

  • Medlem
  • 2008-04-27 23:20

åhhhhhhhhhh............ orgasm känsla! fick igång den...vad hade hänt? varför blev den sådära?

Tackar så mycket... då har man lärt sig något nytt idag då!!!! :D:D:D:D:D:D:D:D:D:$

Nave:
Ett tips överhuvudtaget om du ska ha en iPhone är att läsa på lite om hur den fungerar och de enklaste kommandona.
Börja tex med Apples egna online-manual som du hittar på deras egna iPhone-sida.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-27 23:25

den kan hänga sig som alla tekniska saker kan göra...

Tur att alla tänker på det och har saker som gör att man kan tvinga om den...

Jag tror det är på sin plats att påminna en del människor om att Iphone faktiskt inte är någon mirakelmaskin. Den fungerar precis som alla andra mobiler. Den kan kuka ur, den kan "tappa nätet" och den kan definitvt gå sönder.
Faktum är att det känns som det är större risk att den kan jävlas eftersom de som vi använder i svenska nätet faktiskt är "modifierade" i programvaran, på ett sätt som egentligen inte är tänkt.

Ska man ha en Iphone, så bör man vara en smula tekniskt lagd, och precis som theplague säger så bör man ju läsa igenom manualen innan man bryter ihop i 99 forumet

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-28 10:07

När jag använde ZiPhone så låste sig min iPhone också. Sen jag uppdaterade till 1.1.4 och använde iLiberty+ så har det fungerat klockrent för mig. Kan vara ett till problem med ZiPhone.

//Rob

1.1.4??

Jag har en iphone 1.1.3, i Itunes frågar den mig om jag vill uppdatera den till 1.1.4? Den är köpt i Thailand och vet ej om den är jailbreakad eller vad det heter, hur ser jag det och vad händer om jag uppdaterar den till 1 1 4 i Itunes?

Tacksam för svar!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-28 21:05
Ursprungligen av februarystar:

Jag har en iphone 1.1.3, i Itunes frågar den mig om jag vill uppdatera den till 1.1.4? Den är köpt i Thailand och vet ej om den är jailbreakad eller vad det heter, hur ser jag det och vad händer om jag uppdaterar den till 1 1 4 i Itunes?

Tacksam för svar!

Kan du köra med svenskt SIMkort?
Installerar du 1.1.4 kommer den inte att funka med svenskt SIMkort utan att du "hackar" den först. Om du vill göra det läs de klibbiga trådarna här.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-05-05 16:24

ZiPhone...

............

god morgon! Kan någon svara på varför den kan dö så här plötsligt? Min iPhone 5 är bara 1 år gammal..har varken haft vätskeskada eller slagskada. Hade 100% batteri innan jag skulle lägga mig..vaknat kl. 3 på natten, iBabyn är död..följde instruktionerna Ni skrivit här..homeknappen + topknappen i 20 sek och den började leva igen. Skit konstigt att den bara dog utan någon orsak.

Ursprungligen av guzelle87:

god morgon! Kan någon svara på varför den kan dö så här plötsligt? Min iPhone 5 är bara 1 år gammal..har varken haft vätskeskada eller slagskada. Hade 100% batteri innan jag skulle lägga mig..vaknat kl. 3 på natten, iBabyn är död..följde instruktionerna Ni skrivit här..homeknappen + topknappen i 20 sek och den började leva igen. Skit konstigt att den bara dog utan någon orsak.

Utan någon orsak hände det säkert inte, men att ta reda på exakt vad som hände/gick fel är troligen inte värt besväret om det bara händer enstaka gånger. Som folk skrivit här och i andra trådar på forumet – både hårdvaran och mjukvaran kan stöta på olika fel som gör att det hänger sig eller behöver startas om. Precis som man ibland måste starta om en dator. Inget att oroa sig för alls.

Ursprungligen av guzelle87:

god morgon! Kan någon svara på varför den kan dö så här plötsligt? Min iPhone 5 är bara 1 år gammal..har varken haft vätskeskada eller slagskada. Hade 100% batteri innan jag skulle lägga mig..vaknat kl. 3 på natten, iBabyn är död..följde instruktionerna Ni skrivit här..homeknappen + topknappen i 20 sek och den började leva igen. Skit konstigt att den bara dog utan någon orsak.

Har hänt enstaka gånger med någon av mina iEnheter. Det är en dator. Datorer ballar ur ibland.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Utan någon orsak hände det säkert inte, men att ta reda på exakt vad som hände/gick fel är troligen inte värt besväret om det bara händer enstaka gånger. Som folk skrivit här och i andra trådar på forumet – både hårdvaran och mjukvaran kan stöta på olika fel som gör att det hänger sig eller behöver startas om. Precis som man ibland måste starta om en dator. Inget att oroa sig för alls.

Tack för svaret!! Då vet jag att den inte är död på riktigt..:)

Senast redigerat 2014-05-28 10:20
1
Bevaka tråden